Kachelverlichting/claxon Disco 2

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Monkie

Kachelverlichting/claxon Disco 2

Berichtdoor Monkie » 04 Dec 2016, 20:07

Goedenavond,

vandaag rijdend in het donker zag ik dat aan de rechterzijde van de kachelbediening de verlichting niet werkt. Het gaat om de verlichting die waarschijnlijk achter de rode en blauwe bedieningsknop zit. Heeft iemand dit probleempje al eens opgelost? Zijn er nog tips of tucs?

De claxon werkt af en toe, kan ik ergens iets schoonmaken ter verbetering, en kun je zonder gevaar voor de airbag het stuur demonteren?

En als laatste vraag; mijn disco 2 is een automaat, en meestal zet ik hem tijdens het wachten voor bijvoorbeeld een verkeerslicht even in neutraal. Zelf heb ik dan het idee dat de automatenbak dan iets minder snel zal slijten. Kan iemand zijn mening geven of dit nut heeft of dat dit onnodig of zelfs slechter is?

Groeten, Monk.

Edward

Re: Kachelverlichting/claxon Disco 2

Berichtdoor Edward » 04 Dec 2016, 20:19

De unit van de airco kun je met een plastic pasje in z'n geheel uit het dashboard halen en de lampjes wisselen. Wel ff goed zoeken naar hetr juiste type lampje.

Automaat laat ik altijd gewoon in D staan. Gaat al 330.000 kilometer goed en de onze wordt zwaar misbruikt. (in de Corsa van ma zit ook een Zf automaat en die resoneert zwaar bij stilstaan, die zetten we dus meestal wel vrij. Kan ook niet echt kwaad zolang je maar even tijd neemt om hem in D te zetten en dan pas gas te geven. Andersom gaat nogal lomp......)

Airbag kun je zo uit het stuur halen. Van achter twee boutjes los en je pakt hem er zo uit. De claxon knoppen gaan graag stuk en als ze het wel goed doen komt vaak de knop spontaan uit je stuur vallen. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Monkie

Re: Kachelverlichting/claxon Disco 2

Berichtdoor Monkie » 05 Dec 2016, 22:15

Goedenavond Edward,

hartelijk dank voor uw snelle reactie, hier ga ik komend weekend mee aan de slag.

Groeten, Monk.

Terug naar “Techniek”