juko schreef:passen Wolf velgen zo 1 op 1 of moet je andere bouten gebruiken?
De HD velgen passen 1 op 1, dat wil zeggen, je gebruikt de standaard stalen-velgen moeren en die moeren houden ongeveer één winding schroefdraad over. Er bestaan als ik het goed heb ook langere bout-einden maar LandRover leverde de Defender optioneel ook met HD velgen en vlgs mij hoorde bij de optie niet deze extra lange bout-einden -- of te wel: het gaat gewoon goed.
Vlgens het boekje moet je de HD velgen met nog weer wat extra moment aantrekken, het is handig om een metertje ouderwetse verwarmingsbuis bij de standaard-wielmoer-sleutel te steken (ik kreeg indertijd overigens de af-fabriek gemonteerde standaard-stalen wielen ook niet los zonder een verleng-eindje).
O ja, er is een duidelijk nadeeltje aan HD-velgen met 235/85x16: De banden gooien ruimschoots modder langs/tegen de carrosserie. Ik vermoed dat bij 235/85x16 op standaard-staal de modder grotendeels door de wheelbrows en spatlappen wordt weggevangen.
Heb je iets uitstekende "Rock-Sliders" (of te wel "Jackable Sills") dan vangen die de meeste modder. Deze extra hard-ware is overigens sowieso een waardevolle aanvulling: de originele sills houden niks tegen, en de vloerplaten + het profielrandje doen niet veel meer als je een zijdelingse confrontatie hebt.
Groeten MarcS