Beste Dames en Heren,
Ik wil graag de spiegels voor mijn Defender 90 uit 2001 vervangen.
Nu had ik even met de dealer gebeld, maar een nieuwe spiegel ging daar ongeveer 90 euro kosten.
Nu was ik aan het zoeken op internet en zag ik dat er verschillende opties zijn.
Paddock Parts bied onderdelen en complete spiegels aan voor een leuke prijs, maar wat is de kwaliteit? Iemand ervaring?
Nu zag ik dat je ook verwarmde spiegels kan krijgt van verschillende merken en dat Landreiziger ook setjes aanbied.
Wat is jullie ervaringen en voorkeur?
Heb laatste een verwarmde voorruit laten monteren, deze moet ik nog aansluiting, dus dan zou ik de spiegels meteen mee kunnen nemen met aansluiten.
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Nils
Spiegels Defender vervangen, Tips?
Re: Spiegels Defender vervangen, Tips?
Friemel je spiegel uit elkaar, monteer daar alleen een nieuw spiegelglas in en hang een 5w lampje aan de binnenkant, geschakeld over je licht. Zodoende heb je een nieuwe spiegel met verwarming, voor weinig. 
Pakweg een jaar of 3 geleden een vervangingsspiegel van het blauwe doosje(of bearmach,weet het even niet meer) via Budget parts gekocht, koste geen drol (tov origineel)
Het compromie bleek toch een ietwat "bollig" zicht in/van de spiegel te zijn tov de originele.
Maar goed, kwestie van wennen, zoals die hele auto..
Geen verwrmde uitvoering overigens,alweer zoals die hele auto
Het compromie bleek toch een ietwat "bollig" zicht in/van de spiegel te zijn tov de originele.
Maar goed, kwestie van wennen, zoals die hele auto..
Geen verwrmde uitvoering overigens,alweer zoals die hele auto
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
- Erik Peters
De spiegels die Land Rover monteert op de Defender komen van Britax en ze zitten ook op DAF bestelauto's (Google maar eens op Britax spiegels).
Zeker als je nieuwe spiegels hebt kun je simpel het glas loshalen (bij oude spiegels het rubber verwarmen zodat het zachter wordt) en dan kun je een verwarmingsmatje achter op het glas plakken (o.a. hier te koop, wel even de juiste maat opnemen en iets te klein is niet erg, het glas naast het matje warmt na verloop van tijd ook wel op).
Bij mijn 300 Tdi functioneert het al 18 jaar naar volle tevredenheid en op mijn Td5 heb ik afgelopen zomer de spiegelverwarming aangesloten (ook weer met een aparte schakelaar met verklikkerlampje).
Groet,
Erik.
Zeker als je nieuwe spiegels hebt kun je simpel het glas loshalen (bij oude spiegels het rubber verwarmen zodat het zachter wordt) en dan kun je een verwarmingsmatje achter op het glas plakken (o.a. hier te koop, wel even de juiste maat opnemen en iets te klein is niet erg, het glas naast het matje warmt na verloop van tijd ook wel op).
Bij mijn 300 Tdi functioneert het al 18 jaar naar volle tevredenheid en op mijn Td5 heb ik afgelopen zomer de spiegelverwarming aangesloten (ook weer met een aparte schakelaar met verklikkerlampje).
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
conny schreef:Friemel je spiegel uit elkaar, monteer daar alleen een nieuw spiegelglas in en hang een 5w lampje aan de binnenkant, geschakeld over je licht. Zodoende heb je een nieuwe spiegel met verwarming, voor weinig.
In plaats van een lampje kun je beter een verwarmingselementje achter de spiegel fabrieken, ze zijn er speciaal voor autospiegels (o.a. te koop bij Conrad):
Edit: ik zie dat Erik sneller kan tikken dan ik...
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
-
Landmarcs
Erik Peters schreef:De spiegels die Land Rover monteert op de Defender komen van Britax en ze zitten ook op DAF bestelauto's (Google maar eens op Britax spiegels).
De Britax-spiegels zitten/zaten ook op het oud(st)e type Renault Master. Je je kan naast de standaard-maat ook kiezen voor een maatje groter -- dat is met name aan de rechterkant (bij een LHD) handig, dan heb je een wat bredere hoek, en kan je vanaf je achterwiel t/m de horizon goed zien.
O ja, de goedkopere imitatie-spiegels schijnen in vergelijking met de originele minder degelijk op het bolletje op de spiegelarm te klemmen, en/of zelf wat eerder te gaan trillen din de wind-druk.
Groeten MarcS
-
Everhard Mulder
sales@spafaxmirrors.com in Hampshire let op: VM3 mirror moet het zijn! Ik heb die gekocht omdat ze wat groter en breder zijn dan de standaard spiegels, die mij op mijn 110 een wat te grote dode hoek gaven.....ik ben met deze heel tevreden. Wie weet heb je wat aan deze tip
E. Mulder
E. Mulder
-
Everhard Mulder
Sorry, ik gaf verkeerde link door! Je moet uiteraard niet hun e-mailadres hebben, maar dit:
http://www.spafaxmirrors.com/product/vm3-series/
Succes!
E. Mulder
http://www.spafaxmirrors.com/product/vm3-series/
Succes!
E. Mulder
ik heb destijds een maatje groter gekocht van de defender spiegels aangeboden bij paddock. geen originele. de spiegel zelf bevalt en het gotere vlak zorgt voor een goed zicht (zeker vanwege het feit dat ik een dichte bak achterop heb zitten, dus heb alleen mijn spiegels). het enige wat me nu na 4 naar jaar opvalt is dat bolletje waarmee je de spiegels afstelt. dat is wat lammer geworden. nu maakt dat met een series minder uit omdat alles toch wel schud en trilt, maar wind kan zeker je spiegel verstellen.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
- Erik Peters
De 'originele' Britax spiegels kun je middels een inbusboutje aan de onderkant van de spiegel strakker zetten zodat ze niet door de wind versteld worden.
Ik heb ze zo strak staan dat zelfs er tegenaan slaande takjes de spiegel niet verstellen. Gaat het echt ruig dan klapt de spiegel met arm en al naar de auto toe.
Groet,
Erik.
Ik heb ze zo strak staan dat zelfs er tegenaan slaande takjes de spiegel niet verstellen. Gaat het echt ruig dan klapt de spiegel met arm en al naar de auto toe.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht