Spiegels Defender vervangen, Tips?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs

Re: Spiegels Defender vervangen, Tips?

Berichtdoor Landmarcs » 30 Nov 2016, 19:22

Erik Peters schreef:De 'originele' Britax spiegels kun je middels een inbusboutje aan de onderkant van de spiegel strakker zetten zodat ze niet door de wind versteld worden.
Ik heb ze zo strak staan dat zelfs er tegenaan slaande takjes de spiegel niet verstellen. Gaat het echt ruig dan klapt de spiegel met arm en al naar de auto toe.

Naar ik begreep van een paar terugmeldingen kan je de imitatie-spiegels niet voldoende aanklemmen (waardoor dat dan komt weet ik niet, misschien helpt het al een origineel Britax klemplaatje te gebruiken). Het loont overigens ook om een likje vet aan het imbusboutje te doen, dan draai je dat makkelijker vast genoeg. Ik herinner me nog dat ik de (grote) spiegel op het gevoel strak genoeg had aangedraaid, dwz zo dat ie nog gemakkelijk af te stellen was, en ... toen het een keertje goed op kop stormde was het plof en had ik rechts alleen nog maar zicht op de streep rechts van de weg, direct naast de auto.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 30 Nov 2016, 19:29

Als je niet de originele Britax hebt maar de Brittpart oid moet je idd even het klemgebeuren van de oude spiegels overzetten. Bij de langere imitatie "Wolf" armen die ik op de 130 had waren de kogels net even te klein waardoor ze ook niet goed vast te zetten waren. Ook even nameten dus mocht je die gebruiken
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

ernsts

Berichtdoor ernsts » 30 Nov 2016, 20:02

Ik heb deze: http://www.mudstuff.co.uk/mud-blind-spot-mirror.html en ben daar erg tevreden over. Geen enkele dode hoek meer. Groter, dus ze vangen meer wind, dus goed vastzetten.

Ik heb de oude nog wel ergens liggen als het goed is (def 90 2002), dus als je belangstelling hebt hoor ik dat wel.

Groet,
Ernst
Defender 90 Td5 CSW 2002

Nils

Berichtdoor Nils » 01 Dec 2016, 11:28

Everhard Mulder schreef:Sorry, ik gaf verkeerde link door! Je moet uiteraard niet hun e-mailadres hebben, maar dit:
http://www.spafaxmirrors.com/product/vm3-series/

Succes!
E. Mulder

Beste Everhard,

Heb je toevallig een foto van de spiegels gemonteerd op je defender?
Is wel een mooie optie, zijn onbreekbaar en leverbaar in verwarmde versie.
Bedankt voor je reactie!

Nils

Berichtdoor Nils » 01 Dec 2016, 11:29

Iedereen bedankt voor hun reactie en ideeën!

Een hoop verschillende opties!
:lol:

Ik ga ze even allemaal doorlopen en bekijken.

Heel erg bedankt allemaal!

Terug naar “Techniek”