Ik heb geen witte rook, geen olie in koelvloeistof en geen koelvloeistof in de olie. Merk ook geen vermogens verlies en de auto wordt ook volgens de Nanocom niet te warm (blijft netjes rond de 90), de verwarming wordt wel goed warm als ik daarom vraag.......maar.....
Druk in het systeem wordt langzaam opgebouwd en blijft ook na een nacht staan (dus motor helemaal afgekoeld) hoog en hoor het geluid van een waterval in de verwarming, heb het systeem ontlucht en dat is nu weg maar denk dat het straks weer terug komt. Ik zie geen belletjes in het reservoir maar ga de test laten doen om te zien of er toch uitlaat gassen in de koelvloeistof zitten.
Lijkt toch allemaal verdacht veel op een koppakking die kapot is, aangezien ik de kunststof dowels heb zullen die wel wat verschoven zijn.
Nu tegen beter weten in: kan er een andere oorzaak zijn van de drukopbouw?
Mijn auto is uit 2000, een paar vragen. Kan ik in deze vrij vroege P10 de kunststof dowels vervangen voor de metalen versie? Wat is nog meer slim om te vervangen als ik toch bezig ben (buiten de gaskets etc).
Dacht zelf aan in elk geval:
Waterpomp
Start Motor (zou deze van binnen hernieuwen)
Injector loom
Wurth Uitlaat spruitstuk bouten (Heb al een de-webbed spruitstuk)
Nog geen problemen mee gehad maar waarschijnlijk is het ook wel handig op de injector brandplaatjes en ringen te vervangen.
Wat nog meer?
Uiteraard laat ik de kop nakijken en pressure testen maar de vraag is nog even of ik (mocht dat nodig zijn) de kop ook laat skimmen. Dat schijn namelijk niet te mogen maar wordt wel gedaan. Iemand ervaring mee?
Dank voor het meedenken. (en excuses voor de Engelse of verkeerde Nederlanse benamingen hier en daar, enigste Nederlands dat ik nog spreek is met mijn 4 jarige