2000 Discovery II Td5 Koppakking verdacht.
Re: 2000 Discovery II Td5 Koppakking verdacht.
Daar heb jij weer gelijk in, bedankt voor het corrigeren. 
Dank heren voor de info.
Ik wist dat er op een 10p blok ook een 15p kop paste maar is het niet zo dat ik dan ook andere injectoren moet (groene top) en dan dus ook een nieuwere ECU? Of kan ik daar mijn eigen injectoren in zetten (zwarte top)
@Landmarcs:
Ik heb de expansiedop al eens vervangen voor een nieuwe OEM, ongeveer een jaar geleden toen de niet OEM geen druk meer binnen hield. Zou dat nog eens kunnen doen om het uit te sluiten of er een van een andere Discovery te ruilen en zien of het uitmaakt.
Ik wist dat er op een 10p blok ook een 15p kop paste maar is het niet zo dat ik dan ook andere injectoren moet (groene top) en dan dus ook een nieuwere ECU? Of kan ik daar mijn eigen injectoren in zetten (zwarte top)
@Landmarcs:
Ik heb de expansiedop al eens vervangen voor een nieuwe OEM, ongeveer een jaar geleden toen de niet OEM geen druk meer binnen hield. Zou dat nog eens kunnen doen om het uit te sluiten of er een van een andere Discovery te ruilen en zien of het uitmaakt.
Paul,
2000 Discovery II, Td5 Niagara Grey. "The Dark Knight", geen asfalt princess wordt wel vertroetelt.
2000 Discovery II, Td5 Niagara Grey. "The Dark Knight", geen asfalt princess wordt wel vertroetelt.
- Erik Peters
sketcher schreef:Ik wist dat er op een 10p blok ook een 15p kop paste maar is het niet zo dat ik dan ook andere injectoren moet (groene top) en dan dus ook een nieuwere ECU?
Waarschijnlijk niet, je zult wel een andere brandstofdrukregelaar moeten monteren. Kijk maar eens naar een bericht van Rob Stewart.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Erik Peters schreef:sketcher schreef:Ik wist dat er op een 10p blok ook een 15p kop paste maar is het niet zo dat ik dan ook andere injectoren moet (groene top) en dan dus ook een nieuwere ECU?
Waarschijnlijk niet, je zult wel een andere brandstofdrukregelaar moeten monteren. Kijk maar eens naar een bericht van Rob Stewart.
Groet,
Erik.
Dank Erik, Duidelijk. Zal eens zien wat ik doe. Andere kop (15p wellicht) (en later de mijne verkopen) of mijn kop eraf halen en bekijken en waar nodig laten vlakken.
Paul,
Kleine update.
Andere kop kunnen kopen, die was al getest dus makkelijk wisselen (op 3 knapte bouten na dan)
Nu halverwege. Kop is er uit, onderdelen aan het overbouwen en dan terug zetten. Zo op het eerste gezicht geen overduidelijke lekkage kunnen spotten maar dat zegt niet alles natuurlijk.
Neem ook gelijk de volgende onderdelen mee:
De waterpomp
De Fuel Pressure regulator
De brandplaatjes en 0 ringen van de injectoren en de bedrading in de kop (injector harness)
Ik herbouw preventief de startmotor nu ik er toch bij kan
Wellicht haal ik de intercooler er nog uit om schoon te maken van binnen.
Hopelijk voor de kerst weer helemaal perfect.
Dank voor het meedenken, ik zal later nog een update geven. Ik vind het persoonlijk altijd leuk als ik ergens geprobeerd te helpen om te horen hoe het afgelopen is.
Andere kop kunnen kopen, die was al getest dus makkelijk wisselen (op 3 knapte bouten na dan)
Nu halverwege. Kop is er uit, onderdelen aan het overbouwen en dan terug zetten. Zo op het eerste gezicht geen overduidelijke lekkage kunnen spotten maar dat zegt niet alles natuurlijk.
Neem ook gelijk de volgende onderdelen mee:
De waterpomp
De Fuel Pressure regulator
De brandplaatjes en 0 ringen van de injectoren en de bedrading in de kop (injector harness)
Ik herbouw preventief de startmotor nu ik er toch bij kan
Wellicht haal ik de intercooler er nog uit om schoon te maken van binnen.
Hopelijk voor de kerst weer helemaal perfect.
Dank voor het meedenken, ik zal later nog een update geven. Ik vind het persoonlijk altijd leuk als ik ergens geprobeerd te helpen om te horen hoe het afgelopen is.
Paul,