Met de 130er nu in Italie en haalde op de teller de 140 km ook in de bergen red hij het makkelijk zelf weer als ik hem in z'n 3 zet stijl naar boven 12% .Afgezien van de lekkages is de motor weer in oorde.
Ik heb de aircoset genomen is geheel compleet.
Wilzun defender 130 300tdi 1997
- Erik Peters
Re: Wilzun defender 130 300tdi 1997
Edward schreef:En de 200TDI van Debbie kon ik met een standaard D2 Td5 amper voorblijven bij acceleratie vanuit stilstand en bij de tussensprint (na afremmen voor rood en dan bij 70 oid weer gas erop omdat het alweer groen geworden is) verloor de Disco het op koppel dik van die ouwe 90![]()
Ja, nu weegt zo'n 90 wel wat minder dan een 110 of Discovery, dat scheelt ook wel iets, maar ik vind de 300 Tdi een fijnere motor dan de Td5, zeker buiten de verharde weg.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Erik daar heb je wel gelijk in hij loopt best netjes de 300tdi in de toekomst ook maar de wagen een keer isoleren. Meeste geluid komt denk ook niet van de motor.
En heeft een boostpin enig effect op het vermogen?
Groeten William
En heeft een boostpin enig effect op het vermogen?
Groeten William
Erik Peters schreef:Edward schreef:En de 200TDI van Debbie kon ik met een standaard D2 Td5 amper voorblijven bij acceleratie vanuit stilstand en bij de tussensprint (na afremmen voor rood en dan bij 70 oid weer gas erop omdat het alweer groen geworden is) verloor de Disco het op koppel dik van die ouwe 90![]()
Ja, nu weegt zo'n 90 wel wat minder dan een 110 of Discovery, dat scheelt ook wel iets, maar ik vind de 300 Tdi een fijnere motor dan de Td5, zeker buiten de verharde weg.
Groet,
Erik.
Eens, alleen rij ik met automaat en dan vind ik de Td5 veruit soepeler en fijner. Verder rij 90% van de tijd met een kar en dan is de 300 TDI no match voor de Td5. M'n 130 kwam met de kar amper aan de 100 en als er een butje van meer dan een meter of 20 hoog in de weg zat kon ik terug naar z'n twee......
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Edward ligt er in de 130er de td5?
wilzun schreef:Edward ligt er in de 130er de td5?
Niet in de 130's die ik gehad heb. Ik had een NL 130 met een 300TDI (die ik achteraf nooit had moeten verkopen) en daarna heb ik een 130 met 2.4 Ford Puma motor gehad. Die laatste kocht ik omdat ik de eerste teveel opknapwerk vond hebben. Achteraf had ik minder werk en gezeik gehad als ik de 300TDi gewoon van nieuwe deuren en nieuwe lak voorzien had want de 2.4 is 7 jaar ellende geweest voordat ik toe wou geven dat het een miskoop was waar ik absoluut geen lol meer in had.
Edward van Vugt
- Erik Peters
Ik dacht dat Edward het had over een 130 met 300 Tdi motor die hij gehad heeft. Zijn laatste 130 had een 2,4 l Ford motor (puma).
@ Edward,
Ik ben, in 2007, een paar maal met mijn 110 300 Tdi naar Tsjechië gereden, met een geladen schamelwagen aanhanger en dat schiet niet altijd even vlot op (af en toe komen de vrachtwagens voorbij). Mijn Td5 doet het, met dezelfde aanhanger, beter op de (snel)weg. Niettemin geef ik toch de voorkeur aan de 300 Tdi (zo vaak rij ik niet met een aanhanger).
Geen idee, mijn 300 Tdi is al 20 jaar standaard. Zo'n boostpin zorgt er voor dat er meer brandstof ingespoten wordt, maar of dat nou zo veel zin heeft zonder extra lucht/zuurstof in de cilinder? Er zal wel meer roet uit de pijp komen, dat dan wel.
Groet,
Erik.
@ Edward,
Ik ben, in 2007, een paar maal met mijn 110 300 Tdi naar Tsjechië gereden, met een geladen schamelwagen aanhanger en dat schiet niet altijd even vlot op (af en toe komen de vrachtwagens voorbij). Mijn Td5 doet het, met dezelfde aanhanger, beter op de (snel)weg. Niettemin geef ik toch de voorkeur aan de 300 Tdi (zo vaak rij ik niet met een aanhanger).
wilzun schreef:En heeft een boostpin enig effect op het vermogen?
Geen idee, mijn 300 Tdi is al 20 jaar standaard. Zo'n boostpin zorgt er voor dat er meer brandstof ingespoten wordt, maar of dat nou zo veel zin heeft zonder extra lucht/zuurstof in de cilinder? Er zal wel meer roet uit de pijp komen, dat dan wel.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
@ Edward ik zit ook te twijfelen maar toch besloten hem te houden. Veel te veel uitgegeven aan de motor was duur lesgeld. Deze rijd nu weer goed op de lekkages na dan. Krukas keerring sluit niet goed. Ook de pakking tussen de bakken deze zijn het eerst aan de beurd.
Chassis en schutbord moet ook nog gedaan worden.
Wel heb ik nog 4 nieuwe deuren staan en een airco set die ik moet ophalen na de vakantie.
Chassis en schutbord moet ook nog gedaan worden.
Wel heb ik nog 4 nieuwe deuren staan en een airco set die ik moet ophalen na de vakantie.
2Wilzun: Gewoon lekker blijven rijden. Het is de leukste die er is.
@Eric: Dat was het enige voordeel van de 2.4; een prima karrentrekker. Jammer dat de rest kut was, alhoewel ik hem vooral verkocht heb omdat ik het blok niet meer vertrouwde. Terecht is achteraf gebleken.
Maar daarom heb ik de Td5 ook bewust overgeslagen. Dat vind ik echt de meest beroerde trekauto uit het hele rijtje tenzij je er een automaat achter hangt en zelfs dan kan ie niet op tegen de Ford. Desalwelteplus rij ik nu met een Td5 automaat omdat die in tegenstelling tot de Ford héél betrouwbaar is gebleken.
@Eric: Dat was het enige voordeel van de 2.4; een prima karrentrekker. Jammer dat de rest kut was, alhoewel ik hem vooral verkocht heb omdat ik het blok niet meer vertrouwde. Terecht is achteraf gebleken.
Maar daarom heb ik de Td5 ook bewust overgeslagen. Dat vind ik echt de meest beroerde trekauto uit het hele rijtje tenzij je er een automaat achter hangt en zelfs dan kan ie niet op tegen de Ford. Desalwelteplus rij ik nu met een Td5 automaat omdat die in tegenstelling tot de Ford héél betrouwbaar is gebleken.
Edward van Vugt
- Erik Peters
Tussen versnellingsbak en tussenbak zit geen pakking. Er zitten alleen keerringen op de uitgaande as van versnellingsbak en dus de ingaande as van de tussenbak. Maar de hulpas in de tussenbak wil nog wel eens lekken langs een o-ring (aan de voorzijde). Het lijkt dan of de olie tussen de bakken weg komt. Bij mijn 300 Tdi heb ik al een nieuwe o-ring geplaatst, maar omdat de as er naar voren toe uit moet, dien je eerst de tussenbak onder de auto weg te halen.wilzun schreef:Ook de pakking tussen de bakken deze zijn het eerst aan de beurd.
Groet,
Erik.