Ja zou eigenlijk een chassis moeten hebben die niet gegalvaniseerd is.
Pas na het lassen galvaniseren.
Wilzun defender 130 300tdi 1997
Re: Wilzun defender 130 300tdi 1997
Informeer bij one-ten, die vervangen vlgs mij ook goede chassis voor verzinkte.
Links of rechts gestuurd maakt niet uit.hardtop of stawag wel, voor een 130 crewcap moet je stawag hebben, verder motortype ivm motoren bak steunen ed.
Links of rechts gestuurd maakt niet uit.hardtop of stawag wel, voor een 130 crewcap moet je stawag hebben, verder motortype ivm motoren bak steunen ed.
Re: Wilzun defender 130 300tdi 1997
Zal ik zeker navragen bij hen. Dank je
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Wilzun defender 130 300tdi 1997
wilzun schreef:Ja zou eigenlijk een chassis moeten hebben dat niet gegalvaniseerd is.
Pas na het lassen galvaniseren.
Galvaniseren is mooi maar ook niet voor eeuwig zaligmakend ... het originele chassis houdt het zelfs zonder veel aanvullende maatregelen al lang uit.
Bovendien moet je je afvragen of het zinvol is het chassis zo duurzaam te maken dat het het einde van de olie ruimschoots overleeft.
Maar goed, wellicht kan je Richards overtuigen om een custom-made 130 chassis te maken, dan wel een 110 chassis custom-made te vermaken.
En in de limiet neem je een gegalvaniseerd 110 chassis en je maakt dat, daar waar het verlengd moet worden, netjes schoon.
Het zijn immers de complexere uiteinden die als eerste roest-problemen geven ... het rechte centrale deel is makkelijker wat extra aandacht te geven, nog afgezien van het feit dat je eigenlijk nooit ziet dat het chassis in het centrale deel als eerste doorroest.
Ik denk dat je als je een 110 chassis moet doorzagen je dat ook kunt gebruiken om althans één deel netjes "vol te gieten" met chassisvet.
Hoe ver de las-hitte komt weet ik niet maar zodra je de verleng-einden aan het achter-gedeelte hebt gelast kan je dat nieuwe langere achter-eind al vast "volgieten" tot daar waar de las-hitte zal reiken bij het verleng-las voor. Waarschijnlijk kan je ook de voorste chassis-bocht al "volgieten".
Groeten MarcS
Re: Wilzun defender 130 300tdi 1997
Bij mij was tie juist aan 1 kant bij de verlenging slecht, en een klein gaatje in de achterbalk.
Na reparatie naar een pyrolyse oven gebracht, brandt verf, vet en tectyl er van binnen en buiten af, daarna na gestraald en laten verzinken.
Kosten alles bij elkaar incl. schutbord, t-stijlen etc. c.a. 1200 euri excl. btw.
Aan een nieuw chassis van 2800,- ex gaan zitten bakken vond ik dus geen optie.
Na reparatie naar een pyrolyse oven gebracht, brandt verf, vet en tectyl er van binnen en buiten af, daarna na gestraald en laten verzinken.
Kosten alles bij elkaar incl. schutbord, t-stijlen etc. c.a. 1200 euri excl. btw.
Aan een nieuw chassis van 2800,- ex gaan zitten bakken vond ik dus geen optie.
Re: Wilzun defender 130 300tdi 1997
Er zijn ook wel chassis bouwers die op bestelling op maat leveren. Als je een 6x6 wilt bv.
Probleem is dat die meestal niet verzenden naar het vasteland. Al kan Bowy dat waarschijnlijk ook wel weer regelen. (http://yellowtradingcompany.com/)
Probleem is dat die meestal niet verzenden naar het vasteland. Al kan Bowy dat waarschijnlijk ook wel weer regelen. (http://yellowtradingcompany.com/)
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Wilzun defender 130 300tdi 1997
Bij mij meerdere stukken in gelast en zitten vermoedelijk vast her en der slechtte stukken nog in.
Meeste van binnenuit dus niet te zien.
Ik ben ook aan het informeren via mn Engelse buurman die een huis heeft in Engeland.
Deze komt vaker bij een landrover garage in zijn dorp.
Even kijken wat daar mogelijk is.
Hopelijk is hij het waard en niet dat je er over een jaar of 5 niet meer mee mag rijden
Meeste van binnenuit dus niet te zien.
Ik ben ook aan het informeren via mn Engelse buurman die een huis heeft in Engeland.
Deze komt vaker bij een landrover garage in zijn dorp.
Even kijken wat daar mogelijk is.
Hopelijk is hij het waard en niet dat je er over een jaar of 5 niet meer mee mag rijden
Re: Wilzun defender 130 300tdi 1997
Ben benieuwd, de NL 130 is in engeland totaal onbekend, behalve bij lr special vehicles, en die zitten niet op je te wachten vrees ik.
Re: Wilzun defender 130 300tdi 1997
Ben ik ook wel benieuwd naar.
Anders toch een niet gegalvaniseerde 110 chassis.
Deze laten verlengen en galvaniseren.
Anders toch een niet gegalvaniseerde 110 chassis.
Deze laten verlengen en galvaniseren.
Re: Wilzun defender 130 300tdi 1997
@Edward in het ergste geval haal ik hem daar op.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten