Wilzun defender 130 300tdi 1997

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
wilzun
Berichten: 357
Lid geworden op: 17 Jun 2013, 06:59
Locatie: Brielle

Re: Wilzun defender 130 300tdi 1997

Berichtdoor wilzun » 20 Jul 2018, 08:50

@ Erik. Bedankt voor de tip.
Zit deze vanaf voren gezien aan de rechterkant van de uitgaande cardan?
En zit er tussen het aluminium (en blok) van de krukaskeerring vloeibarepakking ?
Laatst gewijzigd door wilzun op 20 Jul 2018, 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.

wilzun
Berichten: 357
Lid geworden op: 17 Jun 2013, 06:59
Locatie: Brielle

Re: Wilzun defender 130 300tdi 1997

Berichtdoor wilzun » 20 Jul 2018, 09:08

Gert-Jan daar ga ik me ook eens verdiepen in de automatische bak misschien voor de toekomst.

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Wilzun defender 130 300tdi 1997

Berichtdoor Edward » 20 Jul 2018, 09:31

Erik Peters schreef:
wilzun schreef:Ook de pakking tussen de bakken deze zijn het eerst aan de beurd.
Tussen versnellingsbak en tussenbak zit geen pakking. Er zitten alleen keerringen op de uitgaande as van versnellingsbak en dus de ingaande as van de tussenbak. Maar de hulpas in de tussenbak wil nog wel eens lekken langs een o-ring (aan de voorzijde). Het lijkt dan of de olie tussen de bakken weg komt. Bij mijn 300 Tdi heb ik al een nieuwe o-ring geplaatst, maar omdat de as er naar voren toe uit moet, dien je eerst de tussenbak onder de auto weg te halen.

Groet,

Erik.


Als je deze controleert kijk dan ook heel goed of het gat in de bakhuis nog mooi rond en juist van maat is. Het komt voor dat het gat ruim geworden is en dan wordt het nooit meer oliedicht. Dan moet het buikhuis uitgeboord worden en van een bus voorzien. Meeste mensen bestellen dan gewoon een "sleaved casing" bij Ashroft Transmissions.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

wilzun
Berichten: 357
Lid geworden op: 17 Jun 2013, 06:59
Locatie: Brielle

Re: Wilzun defender 130 300tdi 1997

Berichtdoor wilzun » 20 Jul 2018, 09:43

Edward schreef:
Erik Peters schreef:
wilzun schreef:Ook de pakking tussen de bakken deze zijn het eerst aan de beurd.
Tussen versnellingsbak en tussenbak zit geen pakking. Er zitten alleen keerringen op de uitgaande as van versnellingsbak en dus de ingaande as van de tussenbak. Maar de hulpas in de tussenbak wil nog wel eens lekken langs een o-ring (aan de voorzijde). Het lijkt dan of de olie tussen de bakken weg komt. Bij mijn 300 Tdi heb ik al een nieuwe o-ring geplaatst, maar omdat de as er naar voren toe uit moet, dien je eerst de tussenbak onder de auto weg te halen.

Groet,

Erik.


Als je deze controleert kijk dan ook heel goed of het gat in de bakhuis nog mooi rond en juist van maat is. Het komt voor dat het gat ruim geworden is en dan wordt het nooit meer oliedicht. Dan moet het buikhuis uitgeboord worden en van een bus voorzien. Meeste mensen bestellen dan gewoon een "sleaved casing" bij Ashroft Transmissions.


Zal ik zeker doen de lekkages moeten als eerste aangepakt worden. Niks is zo erg als lek sporen.

wilzun
Berichten: 357
Lid geworden op: 17 Jun 2013, 06:59
Locatie: Brielle

Re: Wilzun defender 130 300tdi 1997

Berichtdoor wilzun » 20 Jul 2018, 12:28

Er is vast iemand mij voorgegaan opzoek waar je voor een leuke prijs (redelijke) een chassis en schutbord wissel kan laten doen. Of zijn er mensen die dit zien zitten om het te doen.

Mvg William

vandeven
Berichten: 79
Lid geworden op: 15 Okt 2016, 11:36

Re: Wilzun defender 130 300tdi 1997

Berichtdoor vandeven » 22 Jul 2018, 11:28

goeden morgen
als men de kompressie test en een mekanisch meter ipv het oliedrukkontakt weet je presies hoe je motorte er aan toe is
mvg luc

wilzun
Berichten: 357
Lid geworden op: 17 Jun 2013, 06:59
Locatie: Brielle

Re: Wilzun defender 130 300tdi 1997

Berichtdoor wilzun » 22 Jul 2018, 14:10

Die is volgens mij weer in oorde.
Vraagje tijdens het in elkaar zetten van het blok bleek de wastegate vast geroest te zijn. De turbo (Garrett) had nog maar een beetje speling.
Spruitstuk meegenomen naar de garage deze bood mij een nette werkende aan. Wel is deze van een ander merk zit daar verschil in en gebruikt landrover verschillende merken?

Groeten William.

wilzun
Berichten: 357
Lid geworden op: 17 Jun 2013, 06:59
Locatie: Brielle

Re: Wilzun defender 130 300tdi 1997

Berichtdoor wilzun » 24 Jul 2018, 19:06

Wat is een rieele prijs voor een origineel en ongebruikte motorkap met wiel bevestiging en scharnieren?

Gebruikersavatar
Erik Peters
Berichten: 3074
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
Locatie: Heino

Re: Wilzun defender 130 300tdi 1997

Berichtdoor Erik Peters » 24 Jul 2018, 19:23

Geen idee, maar hopelijk zit er extra versterking onder de motorkap bij de wielbevestiging. En zelfs met extra versterking gaat de motorkap toch ietsje doorhangen als je er constant een wiel op hebt liggen (zoals bij mijn 300 Tdi). Ook dien je een andere openzet steun (een rechte buis) te monteren omdat de originele (omklapbare) uitzet steun niet sterk genoeg is.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

wilzun
Berichten: 357
Lid geworden op: 17 Jun 2013, 06:59
Locatie: Brielle

Re: Wilzun defender 130 300tdi 1997

Berichtdoor wilzun » 24 Jul 2018, 19:43

Is de originele verstevigde zoals op mijn 130 er ook dezelfde wielbevestiging .
Die van mij is aardig aangetast bij de vesteviging en oxidatie gaatjes bij de zijkant.

Groeten William


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten