Geachte Heren,
Mijn Range Rover P38 de motor is geblokkeerd doordat de sleutel niet goed meer werkt de sluitknop werkt wel maar de knop om open te maken en blokkeringen op te heffen doet het niet meer opeens, ik heb eerst nieuwe batterijen erin gezet maar het blijft hetzelfde euvel .
Ik heb van de Keyfob het rubberen kapje losgehaald wat de bediening beschermd sluiten doet het wel maar open doet helemaal niets kan het zijn dat de sleutel naar de knoppen is of moet ik alleen de Keyfob vervangen ?
ik heb een reserve liggen op een ander adres van mij ,dus ze kunnen het naar mij opsturen.
Mocht het printplaatje stuk zijn is dat nog te repareren of moet ik een hele nieuwe sleutel bestellen en wat kost zoiets en weet er iemand een adres ?
Is er een mogelijkheid om toch de auto aan de praat te krijgen ? ik heb er een reserve sleutel bij de auto zonder afstand bediening om de deuren open te maken . ik had vroeger een BMW 730 daar zat ook zo n sleutel bij om het alarm af te zetten wanneer er een zich probleem voordeed die zat in de motor ruimte heeft de Range Rover P38 TD5 2000 ook zoiets en waar zit het ? er zit namelijk een BMW motor in en ik ga uit dat ze met hetzelfde systeem werken .
Wie weet raad ?
Met vriendelijke groet ,
Frans Boddeke
Range Rover P38 afstand bediening sleutel de sluitknop werkt wel en de openknop werkt niet
-
fransboddeke1
-
Landmarcs
Re: Range Rover P38 afstand bediening sleutel de sluitknop werkt wel en de openknop werkt niet
Dag Frans,
Vlgs mij zit er in een P38 geen Td5 (die overigens, en tevens gelukkig, niets met de Bayerische Motoren Werke van doen heeft), en vlgs mij zit er in een P38 een Lucas alarm-systeem. Beide hebben zo hun voors en tegens (probeer maar eens in een BMW te komen als je geen sleutel hebt, of als je wel een sleutel hebt maar die naast je lunch in de afgesloten kofferbak ligt -- seen that).
Verder ... lijkt het mij het handigst eerst op de reserve-sleutels te wachten en te hopen dat die wel werken. Daarna kan je kijken of je door uitsluiting kan vinden waar het gebrek zit, en/of langs iemand met een uitleesapparaat gaan.
Groeten MarcS
Vlgs mij zit er in een P38 geen Td5 (die overigens, en tevens gelukkig, niets met de Bayerische Motoren Werke van doen heeft), en vlgs mij zit er in een P38 een Lucas alarm-systeem. Beide hebben zo hun voors en tegens (probeer maar eens in een BMW te komen als je geen sleutel hebt, of als je wel een sleutel hebt maar die naast je lunch in de afgesloten kofferbak ligt -- seen that).
Verder ... lijkt het mij het handigst eerst op de reserve-sleutels te wachten en te hopen dat die wel werken. Daarna kan je kijken of je door uitsluiting kan vinden waar het gebrek zit, en/of langs iemand met een uitleesapparaat gaan.
Groeten MarcS
Re: Range Rover P38 afstand bediening sleutel de sluitknop werkt wel en de openknop werkt niet
Met de sleutel kun je in het slot van de deur de sleutelcode invoeren. Daarna de deur openen en de wagen starten. Dan kun je hem aan de computer hangen en kijken of ie wel een signaal ontvangt van de sleutelzender.
In de manual staat de procedure die wel vrij nauw komt.
In de manual staat de procedure die wel vrij nauw komt.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968