De pomp achterin de tank maakt nu redelijk constant veel lawaai. Een gierend geluid. We rijden er al maanden mee rond.
Kan dat kwaad behalve dat het geen gehoor is?
Janken diezzel pomp TD5
Janken diezzel pomp TD5
Laatst gewijzigd door Peu op 31 Okt 2016, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Failing to prepare is preparing to fail!
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: Janken diezzel pomp TD5
Als er lucht in zit dan maakt ie ook meer lawaai dan normaal, maar die lucht is wel een keertje weg (desnoods 'ontluchten').
Wanneer de pomp lawaai blijft maken dan zou het zo maar kunnen dat ie aan het einde van zijn levensduur is en er ieder (ongewenst) moment mee kan ophouden.
Groet,
Erik.
Wanneer de pomp lawaai blijft maken dan zou het zo maar kunnen dat ie aan het einde van zijn levensduur is en er ieder (ongewenst) moment mee kan ophouden.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Re: Janken diezzel pomp TD5
Een Td5 doet automatisch ontluchten, dus als hij blijft janken is het ding mechanisch aan het sterven. Een nieuwe is niet moeilijk te vinden, maar probeer wel een "dure" te kopen; de chinese, goedkope versies maken nieuw net zo veel herrie als die van jou op dit moment en gaan niet zo lang mee.
Maak gelijk een luikje achterin je laadvloer. Wel zo makkelijk bij het vervangen voor de volgende keer.
En doe heeeel voorzichtig met de klik-aansluitingen van de brandstofleiding, als die breken mag je een compleet nieuwe set kopen.
Maak gelijk een luikje achterin je laadvloer. Wel zo makkelijk bij het vervangen voor de volgende keer.
En doe heeeel voorzichtig met de klik-aansluitingen van de brandstofleiding, als die breken mag je een compleet nieuwe set kopen.
Re: Janken diezzel pomp TD5
Slechter worden brandplaatjes kunnen ook voor ietsie lucht in het systeem zorgen waardoor de pomp gaat janken, zelf net gehoord van een Td5 expert. Stuk goedkoper en makkelijker te wisselen dan een pomp. Is dat het niet dan is de pomp de volgende actie.
Zelf zou ik niet gaan zagen in de achterbank. Pomp zit half onder een draag balkje welke je dus moet doorhalen en eat de sterkte dus verzwakt. Of je moet weer iets gaan bedenken om het opnieuw te versterken. Met de tank er onder vandaan kun je gelijk daar alle modder en troep weghalen en opnieuw behandelen tegen roest, win win situatie :
Groet Jan
Zelf zou ik niet gaan zagen in de achterbank. Pomp zit half onder een draag balkje welke je dus moet doorhalen en eat de sterkte dus verzwakt. Of je moet weer iets gaan bedenken om het opnieuw te versterken. Met de tank er onder vandaan kun je gelijk daar alle modder en troep weghalen en opnieuw behandelen tegen roest, win win situatie :
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Janken diezzel pomp TD5
Misschien is een win-win-win situatie het van onderen losnemen, alles schoon maken, nieuwe draagbalkjes en een fraai passend en goed sluitend luikje maken. Zo heb je in de toekomst op een nette manier om er van boven erbij kunnen, en met wat geluk heb je het mooie degelijke luikje weer 10 of meer jaren niet nodig.
Groeten MarcS
Groeten MarcS
Re: Janken diezzel pomp TD5
De brandplaatjes zijn samen met draaiboom en div keerrringen ca 2jaar geleden vernieuwd.
Als de pomp defect raakt zal deze idd door een origineel exemplaar vernieuwd moeten worden.
Luikje in de bodem had mijn vorig 110 ook,... bij deze onmogelijk wegens Mobile Sustems lade..
Als de pomp defect raakt zal deze idd door een origineel exemplaar vernieuwd moeten worden.
Luikje in de bodem had mijn vorig 110 ook,... bij deze onmogelijk wegens Mobile Sustems lade..
Failing to prepare is preparing to fail!
Re: Janken diezzel pomp TD5
sleutel op contact draaien, dus niet starten, dan 5 x het gaspedaal geheel intrappen, ontluchtingsprocedure start nu en houdt ook vanzelf weer op. Goed luisteren of het geluid verandert. Als er ergens lucht in het systeem zit hoor je dat en zal het ook verdwijnen.
Re: Janken diezzel pomp TD5
geen enkel verschil als je dit doet?Gerard4t schreef:sleutel op contact draaien, dus niet starten, dan 5 x het gaspedaal geheel intrappen, ontluchtingsprocedure start nu en houdt ook vanzelf weer op. Goed luisteren of het geluid verandert. Als er ergens lucht in het systeem zit hoor je dat en zal het ook verdwijnen.
Failing to prepare is preparing to fail!
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Janken diezzel pomp TD5
Peu schreef:geen enkel verschil als je dit doet?Gerard4t schreef:sleutel op contact draaien, dus niet starten, dan 5 x het gaspedaal geheel intrappen, ontluchtingsprocedure start nu en houdt ook vanzelf weer op. Goed luisteren of het geluid verandert. Als er ergens lucht in het systeem zit hoor je dat en zal het ook verdwijnen.
Waarschijnlijk is je pomp prepairing to fail ... total failure kan overigens nog best lang op zich laten wachten, maar het kan ook ineens daar zijn (als ik zo de berichten over de pomp hoor).
Groeten MarcS
Re: Janken diezzel pomp TD5
Ik heb sinds een week een luid jankende pomp in de 110 TD5. Een alom gerespecteerde garagist diagnosticeerde dit als brandplaatjes, over een week worden die vervangen dus dan weet ik meer. Nieuwe pomp kan altijd nog. Wel goed om te horen dat je er in ieder geval maanden mee kan rondrijden 
Grrr, Sj@rif; 110 TD5 1999
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten