lekkage koelerleiding automaat d2 td5

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
discofrank

lekkage koelerleiding automaat d2 td5

Berichtdoor discofrank » 24 Okt 2016, 14:44

heren, afgelopen week gemerkt dat de automaatolie onder de wagen uit liep alsof er uberhaupt geen leidingen zaten, het spoot er bijna uit.
ben toen gaan zoeken naar de lekkage en deze was al snel gevonden, vlakbij de koeler.
de 2 metalen leidingen hebben verschillende lengtes ( staal) en bij de bovenste was het klemmetje van de rubberen leiding de boosdoener, deze was door het metaal heen getrilt.

nu kan ik natuurlijk zoals het hoort een nieuwe leidingset kopen want los zijn ze schijnbaar niet meer leverbaar volgens de dealer, omdat ik een van de eerste d2's heb is daar een verandering in gekomen, vandaar een complete set.

nu heb ik zitten denken, als ik de leiding netjes doorsnijd, en ik verbind deze weer middels een goed olie en drukbestendige leiding en wat goede slangklemmen, en ik zorg ervoor dat ze elkaar niet meer kunnen raken ( bovenste en onderste leiding) dan zou de lekkage opgelost zijn, echter jullie weten er veel meer van dan ik, dus aan jullie de vraag, is dit een optie ?

ja ik weet een nieuwe leiding is het beste, maar het gaat mij om de reparatie die ik wil toepassen, aangezien in theorie deze reparatie gewoon goed is .

gaarne jullie reacties ....

alvast dank

Erik Peters

Re: lekkage koelerleiding automaat d2 td5

Berichtdoor Erik Peters » 24 Okt 2016, 19:32

Je zou eens kunnen kijken wat de diameter van de leiding is en of die overeen komt met een waterleiding of verwarmingsleiding, dan zou je van die koperen koppelstukjes kunnen gebruiken met knelringen. Ook worden in de landbouw stalen hydrauliekleidingen m.b.v. knelkoppelingen met elkaar verbonden (alleen zijn dat dikwandige hogedruk leidingen tot wel 400 bar).
Alles staat of valt met de juiste leiding diameter.

Groet,

Erik.

Of lassen, of hardsolderen (koper). maar daar moet je de mogelijkheid toe hebben.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Terug naar “Techniek”