Bovenop mijn defender motorblok (ruilmotor) zit een sensor met kabel. Links achter, boven het spruitstuk. Is dit een temperatuursensor? Zoja waarvoor? Wat stuurt deze aan?
Def '89 2,5TD sensor bovenop motorblok
Def '89 2,5TD sensor bovenop motorblok
Defender 110 2.5 TD '89 als studie/ leer object
Re: Def '89 2,5TD sensor bovenop motorblok
Hallo Harmz,
Bij mijn 2,25D blokken, zit daar een koelwater temperatuur sensor die de temperatuur meter in het instrument paneel aanstuurt.
Fenna
Bij mijn 2,25D blokken, zit daar een koelwater temperatuur sensor die de temperatuur meter in het instrument paneel aanstuurt.
Fenna

In mijn vorige , het originele 2.5 td , blok zat de koelwatersensor in het huis van de thermostaat.
Ik weet niet beter dan dat dat zo origineel ook hoorde.
Ik weet niet beter dan dat dat zo origineel ook hoorde.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Geen idee waar bij een 2,5 die sensor origineel hoort te zitten, daarvoor heb ik veel te weinig milage met dat type blok...

Bedankt Fenna.
Zal morgen even controleren hoeveel koelwatersensoren ik heb.
Bestaat er origineel bij een '89-er Een motor met de temperatuursensor op deze positie?
Zal morgen even controleren hoeveel koelwatersensoren ik heb.
Bestaat er origineel bij een '89-er Een motor met de temperatuursensor op deze positie?
Defender 110 2.5 TD '89 als studie/ leer object
- Erik Peters
Als het goed is zitten er twee, eentje bovenin het thermostaathuis en eentje op de gefotografeerde plaats (PRC6663).
Hoe e.e.a. aangesloten is weet ik zo niet. Misschien eens een bedradingsschema nalopen?
Groet,
Erik.
Hoe e.e.a. aangesloten is weet ik zo niet. Misschien eens een bedradingsschema nalopen?
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht