hallo,
ik heb een defender wolf uit 1997 op het oog, maar weet dat er fake-wolfes worden aangeboden.
Waar zitten de verschillen? Is aan de hand van VIN nummer te herkennen of het om een echte wolf gaat?
Heeft iemand goeie tips?
groetjes rob
defender wolf
Re: defender wolf
voor zover ik weet ( en ik weet nie veel nie...
) zijn Wolven in NL dusdanig zeldzaam.... ( maar 3 in NL... ( m'n zwager)( Jurre) heeft een Ex-MOD Wolf, LHD, en Egon Kooy een RHD ex MOD Wolf) dus opletten geboden... ze zijn maar tot 2004 gemaakt/geleverd...
https://en.wikipedia.org/wiki/Land_Rover_Wolf
https://en.wikipedia.org/wiki/Land_Rover_Wolf
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
-
defender90
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 03 Okt 2016, 21:26
Re: defender wolf
ik woon in duitsland en hier zie je ze iets meer, maar weet niet waar ik op moet letten.
Heeft Jurre een originele?
Heeft Jurre een originele?
Re: defender wolf
yup, EX-MOD,300tdi.R380, ingevoerd enz... en met standkachel, hard & softtop, PTO, snorkel enz... maar reken op serieuze bedragen...€12.000+...

kunt zelf ook ex surplus aanschaffen...
http://www.mod-sales.com/
http://www.mod-sales.com/vehicle/search ... _Rover.htm
kunt zelf ook ex surplus aanschaffen...
http://www.mod-sales.com/
http://www.mod-sales.com/vehicle/search ... _Rover.htm
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
Re: defender wolf
Zoals je op de foto's (van het linkje ppw) kunt zien is de achterbalk zwaarder uitgevoerd en op de cardanassen zitten versterkingen gelast. Per dingetjes die ik me zo snel herinner.
Groet Ron
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: defender wolf
De NL Mariniers "Wolf-look-a-like" 110 heeft in ieder geval (ook) een driedubbele outrigger (waar de standaard 110 een dubbel ding heeft).
En bij "cardan-assen" neem ik aan dat de achteras bedoeld wordt? Daar zit bij de NL Mariniers 110 in ieder geval een soort ondiepe driehoek tussen as-buis en differentieel-huis zodat de as van voren of van achter gezien een heel veel dikker uiterlijk heeft.
Groeten MarcS
En bij "cardan-assen" neem ik aan dat de achteras bedoeld wordt? Daar zit bij de NL Mariniers 110 in ieder geval een soort ondiepe driehoek tussen as-buis en differentieel-huis zodat de as van voren of van achter gezien een heel veel dikker uiterlijk heeft.
Groeten MarcS
-
defender90
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 03 Okt 2016, 21:26
Re: defender wolf
ik ga vanavond maar eens onder mijn normale 90 liggen en die dwarsbalk en as bekijken.
Er staan er drie te koop varierend van 18900 tot 19900€. Als je dan een fake aangesmeerd krijgt is dat natuurlijk... je weet wel...
Er staan er drie te koop varierend van 18900 tot 19900€. Als je dan een fake aangesmeerd krijgt is dat natuurlijk... je weet wel...
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: defender wolf
defender90 schreef:Er staan er drie te koop varierend van 18900 tot 19900€. Als je dan een fake aangesmeerd krijgt is dat natuurlijk... je weet wel...
Da's een boel geld voor een 20 jaar oude auto. Voor de meerprijs moet ie toch echt wat "meer" bieden.
Als toegift een paar kiekjes van de onderkant van Mariniers Wolf 110-en.
De achterbalk lijkt mij wel een duidelijk pluspunt hebben, met de open onderzijde heb je niet de sluipende roest binnenin
Groeten MarcS
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: defender wolf
defender90 schreef:Is aan de hand van VIN nummer te herkennen of het om een echte wolf gaat?
... PM me the chassis number I'll check it with Land Rovers own records
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Re: defender wolf
Hoewel de elite hier het niet op prijs stelt als je maar incidenteel wat post probeer ik toch wat bij te dragen.
In het boekje LR Kompas van Rob Dekker wordt uitgelegd hoe het VIN nr in elkaar steekt.
Het bestaat uit 11 posities.
Het onderstaande schema is wat puzzelen maar er is wel uit te komen. Er is ook een vemelding voor een Wolf
SALLD = UK, Land Rover Leyland Stage 2/vanaf 1990; UK, Land Rover
Defender
Daarna volgen,
■ A = 92,9 inch HD (Defender Heavy Duty), B = 110 inch HD (Defender Heavy
Duty), C = 127 inch HD (Defender 130 Heavy Duty), H = 110 inch, K = 127
inch, R = 110 inch (24 Volt, militair / TUM / Wolf ), S = 92,9 inch (24 V, militair
/ TUL), V = 92,9 inch (Ninety / 90),
■ A = 90/110 Truck Cab, Softtop of Hardtop, B = 90 StaWag, E = 130 2-deurs
TruckCab, F = 130 4-deurs CrewCab, H = 110/130 HCPU, M = 110 StaWag,
■ A = 2,5 diesel, B = 2,5 D turbo, C = 2,5 diesel, D = 2,5 benzine, F = 300Tdi,
G = 2,25 diesel, H = 2,25 benzine, M = 3,9 benzine V8i, V = 3,5 benzine V8
(carburateur), Y = 2,0i T16 benzine, Z = 3,9 Isuzu diesel (JRA Australië), 8 =
Td5 (EGR), 9 = 2,8i benzine (BMW M52 6 cil. Zuid Afrika).
■ 1 = RHD manual 4 (LT95), 2 = LHD manual 4 (LT95), 3 = RHD automaat
(ZF HP22), 4 = LHD automaat (ZF HP22), 7 = RHD manual 5 (LT85, LT77 of
R380), 8 = LHD manual 5 (LT85, LT77 of R380),
■ A = Model Year-code, alle Stage 2 Land Rovers gebouwd t/m 1984,
B = 1985 t/m 1987, om daarna in de pas te lopen met de VIN MY-codering.
J = 1988, K = 1989, L = 1990, M N P R S T V W, X = 1999, Y = 2000, 1 = 2001,
2 = 2002, tot 9 = 2009, A = 2010, B = 2011, C = 2012, D = 2013,
E = 2014 enz.
■ A = gebouwd in Solihull GB, F = als CKD (bouwpakket) verscheept en
elders gebouwd, N = Turkije (Otokar), V = South Africa, W = Australië
groetjes en succes,
Clarissa
(JRA incl. 6x6 modellen).
In het boekje LR Kompas van Rob Dekker wordt uitgelegd hoe het VIN nr in elkaar steekt.
Het bestaat uit 11 posities.
Het onderstaande schema is wat puzzelen maar er is wel uit te komen. Er is ook een vemelding voor een Wolf
SALLD = UK, Land Rover Leyland Stage 2/vanaf 1990; UK, Land Rover
Defender
Daarna volgen,
■ A = 92,9 inch HD (Defender Heavy Duty), B = 110 inch HD (Defender Heavy
Duty), C = 127 inch HD (Defender 130 Heavy Duty), H = 110 inch, K = 127
inch, R = 110 inch (24 Volt, militair / TUM / Wolf ), S = 92,9 inch (24 V, militair
/ TUL), V = 92,9 inch (Ninety / 90),
■ A = 90/110 Truck Cab, Softtop of Hardtop, B = 90 StaWag, E = 130 2-deurs
TruckCab, F = 130 4-deurs CrewCab, H = 110/130 HCPU, M = 110 StaWag,
■ A = 2,5 diesel, B = 2,5 D turbo, C = 2,5 diesel, D = 2,5 benzine, F = 300Tdi,
G = 2,25 diesel, H = 2,25 benzine, M = 3,9 benzine V8i, V = 3,5 benzine V8
(carburateur), Y = 2,0i T16 benzine, Z = 3,9 Isuzu diesel (JRA Australië), 8 =
Td5 (EGR), 9 = 2,8i benzine (BMW M52 6 cil. Zuid Afrika).
■ 1 = RHD manual 4 (LT95), 2 = LHD manual 4 (LT95), 3 = RHD automaat
(ZF HP22), 4 = LHD automaat (ZF HP22), 7 = RHD manual 5 (LT85, LT77 of
R380), 8 = LHD manual 5 (LT85, LT77 of R380),
■ A = Model Year-code, alle Stage 2 Land Rovers gebouwd t/m 1984,
B = 1985 t/m 1987, om daarna in de pas te lopen met de VIN MY-codering.
J = 1988, K = 1989, L = 1990, M N P R S T V W, X = 1999, Y = 2000, 1 = 2001,
2 = 2002, tot 9 = 2009, A = 2010, B = 2011, C = 2012, D = 2013,
E = 2014 enz.
■ A = gebouwd in Solihull GB, F = als CKD (bouwpakket) verscheept en
elders gebouwd, N = Turkije (Otokar), V = South Africa, W = Australië
groetjes en succes,
Clarissa
(JRA incl. 6x6 modellen).
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten