tim schreef:Mocht je besluiten om een nieuwe cardanas te kopen, meet voor de zekerheid even de lengte van de huidige as op (ingeschoven/uitgeschioven)
en chek die maatvoering van te voren bij de leverancier, dit ivm je " afwijkende" blok, en misschien net even een andere positie van je TB.
Spijtig genoeg heb ik bovenstaand advies niet opgevolgd. Toen ik zaterdag de nieuwe aandrijfas wilde monteren bleek deze bijna 5 cm langer te zijn dan de oude aandrijfas:

Wat ik niet begrijp is hoe het mogelijk is dat de bestaande aandrijfas korter is als de bedieningshendels van de R380 versnellling en de tussenbak high/low gear op normale plek zitten als bij elke Defender, en de vooras ook gewoon op de standaard plek zit? Dat je een langere -achterste- aandrijfas nodig hebt voor een 110 ipv voor een 90 lijkt mij duidelijk. Tuurlijk zit er een andere motor in mijn Defender, maar als de bedieningshendels op dezelfde plaats zitten, dan moet een eventueel verschil in motorpositie ergens tussen de motor en de versnellingsbak zijn ondervangen, vermoedelijk in de bellhousing?
Afijn, deze aandrijfas gaat retour leverancier, en ik ga nog eens een poging wagen met opnieuw een kruisje vervangen. Krijg er zo wel handigheid in !