Range Rover P38 lekkende remleiding rechts achter

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
fransboddeke1

Range Rover P38 lekkende remleiding rechts achter

Berichtdoor fransboddeke1 » 23 Sep 2016, 01:53

Geachte Heren ,

Ik heb een Range Rover P38 2.5 TD ,ik heb nooit geen problemen met deze auto maar sinds vorige week wel .

Ik woon in Zwitserland op 2 km hoogte en bij ons in de streek geen goede Garages en tering duur maar ik woon ook in Frankrijk en ik heb daar een Monteur .

Het geval wil ik heb Rechts achter aan de passagier zijde een lekkende remleiding en het loopt er met stralen uit , ik heb de remleiding losgehaald van de Brake Caliper en de leiding samen geknepen en opgerold maar het blijft lekken, mijn vraag weet iemand raad en waar kan ik de leiding af koppelen bij het reservoir en welke leiding is het ?

Ik draai er dan zolang een bout in met loodgieters tape zodat ik op drie remmen 1200 km kan afleggen om naar mijn andere huis in Frankrijk te komen naar mijn Engelse monteur de auto is helemaal nat aan de onderkant dus ik heb even een oplossing nodig .

WIE WEET RAAD ?

Met vriendelijke groet ,

Frans Boddeke

Erik Peters

Re: Range Rover P38 lekkende remleiding rechts achter

Berichtdoor Erik Peters » 23 Sep 2016, 07:48

De auto op laten halen door een garage met een oprijwagen en laten repareren.
Met niet goed functionerende remmen ben je een gevaar op de weg.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Edward

Berichtdoor Edward » 23 Sep 2016, 09:49

Als je in staat bent om de leiding los te koppelen en af te doppen ben je ook in staat om er even een nieuw stukje tussen te zetten. gewoon vanaf het punt waar de leiding nog goed is met een knelfitting een nieuw stukje leiding waar je bij de automataterialen handel alvast het juiste einde aan laat felsen.

Dan kun je je monteur alsnog de hele leiding laten vervangen als je dat wilt.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 23 Sep 2016, 10:20

Alternatief is je Engelse monteur uit Frankrijk een weekje vakantie in Zwitserland aan te bieden (onder voorwaarde dat ie dit klusje dan klaart).

Mij lijkt het een gevalletje afwegen wat het gaat kosten: In het dure Zwitserland laten doen, monteur laten overkomen, auto naar Frankrijk (laten) transporteren, andere auto kopen ... of zelf iets doen dat wel verstandig is. Als je van ergens diep weg in Zwitserland 1200 km moet rijden met een onbetrouwbaar remsysteem dan speel je met je eigen en andermans veiligheid, je loopt daarnaast het risico op een forse boete, en op niet verder mogen rijden, en ... omdat verzekeraars ook niet dom zijn ... een nog veel grotere financiële strop.
Als je de auto en het bijbehorende onderhoud niet kan of wil betalen dan kan je beter gaan fietsen. Vlgs mij kan zelfs iemand met maar één linkerhand nog een remkabeltje vervangen .... ik zal het mijn "onhandige" vriend (die met zijn linkerhand best handig is) eens vragen.

Overigens, vlgs mij heb je in Zwitserland ook een soort Wegenwacht ....

Groeten MarcS

PS Verder best aantrekkelijk, in Zwitserland op 2 km hoogte en op 1200 km in Frankrijk "tegelijk" wonen

conny

Berichtdoor conny » 23 Sep 2016, 12:24

Je moet de leiding niet oprollen, maar dubbelknikken. Dan wil hij wel eens dichtblijven. Verder even maximaal met de tuinslang je onderkant schoonspuiten, want remolie werkt hetzelfde als verf-afbijt. Dat merk je na een maandje of wat. het lost echter op in water.

Edward

Berichtdoor Edward » 23 Sep 2016, 12:56

conny schreef:Je moet de leiding niet oprollen, maar dubbelknikken. Dan wil hij wel eens dichtblijven.

Om gewoon lekken te voorkomen wellicht (al is ook dat een matige oplossing wat mij betreft) maar om remdruk op te zetten zeker niet! Dan spuit het er gewoon uit! :roll: :roll:

En kun je weer opnieuw de onderkant wassen ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

fransboddeke1

Berichtdoor fransboddeke1 » 24 Sep 2016, 15:00

Hallo Heren ,

Het probleem is opgelost gewoon 2 ltr vloeistof gekocht en naar Biarritz gereden en mijn vrouw met onze Porsche achter mij aan laten rijden ..

Ik vroeg om een noodoplossing en mijn bedoeling is niet om iemand in gevaar te brengen .

Wegenwacht in Zwitserland laat aan de wensen over ze zijn niet zo gek op Buitenlanders die pech hebben ,en een berg op te rijden doen ze al helemaal niet , ik heb mijn P38 daar nodig om zelf mensen te kunnen Depaneren als ze een lekke Winterband hebben of vast staan in de Sneeuw of hun Auto wil niet starten , daar we hier een groot Hotel hebben speel ik liever zelf de Wegenwacht en mijn Service is algemeen bekend zelfs bij de Zwitsers.

Fijn weekend alllemaal

Terug naar “Techniek”