Zoals de titel het al zegt, heb ik 38 mm wheel-spacers geplaatst. De originele bouten van mijn Disco 3 zijn echter te kort om de spacers voldoende vast te zetten. Ik ben dus op zoek naar langere (ca. 1 tot 1,5 cm) wielbouten.
Zijn deze te verkrijgen? Zo ja, waar? Landrover geeft "nee" op het request.
Alle hulp is welkom.
38 mm spacers geplaatst, nu probleem!
Re: 38 mm spacers geplaatst, nu probleem!
De enige fatsoenlijke spacers zijn de spacers welke je vastzet op de naaf met kleine wielmoeren. De spacers hebben dan weer studs waar je de wielmoeren voor je velgen op vastzet.

Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Beste Edward,
die spacers heb ik ook, maar de wielbouten zijn te kort om ze vast te zetten.
Paul
Paul
Peetje-57 schreef:Beste Edward,
Paul
Bij de spacers horen moeren te zitten om ze vast te zetten op de naaf. Deze zijn wat kleiner zodat ze in de spacer verdwijnen en niet in de weg zitten als het wiel gemonteerd wordt. Het wiel wordt met de standaard wielmoeren vastgezet.
Als de standaard studs op de naaf te kort zijn om de spacer vast te zetten dan is de spacer ter plaatse van de gaten dus dikker dan een standaard velg. dan is de spacer gewoon niet gemaakt voor op een D3. De gaten diepen laten maken is dan een mogelijkheid.......
Edward van Vugt
De juiste bouten zitten erbij; ik heb idd het idee dat ze niet voor een D3 zijn.
Ik ga er verder niet aan prutsen door de gaten dieper te maken; ze gaan terug naar de leverancier.
Ik ga er verder niet aan prutsen door de gaten dieper te maken; ze gaan terug naar de leverancier.
-
Landmarcs
Dag Peetje-57,
Misschien een tikje OffTopic .... maar ik vraag me af wat de winst is van 38mm spacers bij een Disco 3 ??
Groeten MarcS
Misschien een tikje OffTopic .... maar ik vraag me af wat de winst is van 38mm spacers bij een Disco 3 ??
Groeten MarcS