ervaring D3 TDV6 uit 2006 met 300.000 km

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
jobster

Re: ervaring D3 TDV6 uit 2006 met 300.000 km

Berichtdoor jobster » 01 Jan 2017, 02:02

Landmarcs schreef:
Roger schreef:tja de eerste liefde is inmiddels na 10 maanden Discovery 3 wel over.

......

Ja, Ja, zo'n fraaie Disco 3 is als het mooiste meisje van de klas.

Als je eraan begint is iedereen jaloers .... maar ja vroeger of later (en meestal vroeger) komen de bezwaren.

Groeten MarcS

Een defender is gelukkig een probleemloos viertuig.....

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 01 Jan 2017, 11:45

jobster schreef:
Landmarcs schreef:
Roger schreef:tja de eerste liefde is inmiddels na 10 maanden Discovery 3 wel over.

......

Ja, Ja, zo'n fraaie Disco 3 is als het mooiste meisje van de klas.

Als je eraan begint is iedereen jaloers .... maar ja vroeger of later (en meestal vroeger) komen de bezwaren.

Een defender is gelukkig een probleemloos viertuig.....

Dat een Defender probleemloos is zou ik niet durven zeggen (ook al ben ik tot nu toe niet overdadig met problemen bedeeld).

Maar ... je weet wat je koopt, een niet-probleemloze auto, je leest over wat er allemaal mis kan ....
.... en daarna valt het alleen maar mee.

Hoe dat met al die "niet mooiste meisjes uit de klas" zit weet ik niet, daar heb ik nog geen forum over gevonden.

Groeten MarcS

PS Een goede vriend is uiterst tevreden met zijn Disco 3, ik hoor niet of nauwelijks over problemen, maar hij brengt ook probleemloos grote sommen naar de garagist, hij noemt het onderhoud ... voor hem is een auto gewoon een riante kostenpost.   Grappig genoeg komt hij uit de accountancy, en ... daar speelt geld geen rol zo lijkt het.

Roger

Berichtdoor Roger » 01 Jan 2017, 17:11

de niet mooiste meisjes van de klas worden over het algemeen de mooiste volwassen vrouwen in mijn ervaring.

maar ik heb er in zeker opzicht wel een beetje spijt van de verkoop van de Defender, hoewel zeker ook niet probleemloos, de problemen waren veelal simpeler en mechanisch.

de problemen in een D3 zijn wat complexer en kunnen een combi van mechanisch, sensor, computer of erger een onzichtbare draadbreuk zijn.
daarnaast zijn alle onderdelen vaak veeeeeeel lastiger te bereiken en duurder.

maar goed. de rijeigenschappen zijn daarentegen veeeeeeeeeeel aangenamer, en het comfort eveneens. wat een stilte, lekker warm en minder lekkages.
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 01 Jan 2017, 18:54

Roger schreef:de niet mooiste meisjes van de klas worden over het algemeen de mooiste volwassen vrouwen in mijn ervaring.

Precies, daar zijn een paar gezegden over, dwz over die mooiste meisjes:

Echt overduidelijk, maar ook wel erg hard, is: "Vroeg rijp, vroeg rot."
Iets verhullender: " De mooiste bloemen verwelken het snelst."

Groeten MarcS

Terug naar “Techniek”