Klonk geluid bij optrekken na remmen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Bas75

Klonk geluid bij optrekken na remmen

Berichtdoor Bas75 » 14 Sep 2016, 13:48

Beste allemaal, ik ben nieuw hier mijn naam is Bas en heb net een Discovery 3 2,7Diesel gekocht met 208.000 km op de teller. Prima auto voor zover ik nu kan zeggen, volledige onderhoudshistorie bekend. Bij Kimman en Leeuwenkamp in onderhoud geweest. Ik hoor na het afremmen en vervolgens weer optrekken een kort (voelbare) ''klonk'' geluid in vermoedelijk de aandrijflijn. Is dit normaal, zit hier wat speling op/in? Vanuit stilstand optrekken hoor ik het niet, het is echt na rustig rijden, remmen en dan weer rustig optrekken...
Alvast dank voor jullie mening.

HJK

Re: Klonk geluid bij optrekken na remmen

Berichtdoor HJK » 14 Sep 2016, 15:14

denk aan steekas speling?

Landmarcs

Re: Disco 3 <> Klonk geluid bij optrekken na remmen

Berichtdoor Landmarcs » 14 Sep 2016, 16:53

Tja, een Disco 3 is niet mijn ding (in ieder geval niet het "ding" bij mij naast het huis), maar ik meen dat er bij de Disco 3 ook heel goed sprake kan zijn van van wiel- (of subframe-) ophangingsrubbers die moe worden.
Als je met vermoeide ophangingsrubber remt en daarna weer optrekt is het niet gek dat er iets gaat "kloink-en".

Groeten MarcS

Dutchhills

Re: Klonk geluid bij optrekken na remmen

Berichtdoor Dutchhills » 15 Sep 2016, 23:11

Nog in garantie? Terug en onderste draagarm rubbers voor laten vervangen. Heel bekend slijtage onderdeel van de D3.
Geen garantie, dan kun je ze redelijk makkelijk zelf vervangen, dat wil zeggen de complete draagarmen, rubbers persen is haast niet te doen en qua prijs scheelt het weinig. Kun je gelijk de sterkere van de Range Rover Sport erin zetten. Alleen daarna wel even laten uitlijnen.
Als zij ze vervangen let dan ook op dat ze daarna uitlijnen.

Succes!
2005 RRS Supercharged Buckingham Blue - Verkocht
2008 Discovery 3 TDV6 HSE Lux Auto Buckingham Blue - Ex Dutch Royal House - 365000 km - Verkocht
Sankey Wide Track MKII
Sankey Wide Track MKIII
1988 Landrover 110 County V8 "Gomba" - VERKOCHT
IIDTOOL, vanaf software release 2.19 VIN Free voor o.a. code lezen en wissen.

Terug naar “Techniek”