110 1991 2,8 hs internat. muggen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs

Re: 110 1991 2,8 hs internat. muggen

Berichtdoor Landmarcs » 04 Sep 2016, 21:20

VeeTee schreef:
Landmarcs schreef:...(Eigenlijk moet er ook een roosterje achter onderin want 's winters blijft er heel lang een bel steenkoude lucht hangen, een bel lucht die dan als je remt ineens naar voren komt rollen.)...

Blijkbaar geen uniek idee, ik kwam dit plaatje tegen, wellicht inspiratie voor een volgend knutselprojectje...

Afbeelding

Interessant, bedankt voor het meedenken.
Echter zitten er er bij mij op deze plek kast-achtige structuren.   Ik vrees dat het weer een combinatie-projectje wordt.
Een betere, uitscharnierende, Spare-Wheel-Carrier, en een roosterje in de achterdeur verdekt achter het reservewiel.
Op die manier voorkom je ook ongewenste tocht etc., het reservewiel is een prima wind-breker.

Groeten MarcS

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 04 Sep 2016, 21:28

Landmarcs schreef:Een betere, uitscharnierende, Spare-Wheel-Carrier, en een roosterje in de achterdeur verdekt achter het reservewiel.
Op die manier voorkom je ook ongewenste tocht etc., het reservewiel is een prima wind-breker.

Dat lijkt me inderdaad een betere plek, niet aan gedacht! En qua reserwieldrager, je bent bekend dacht ik met die van Safari-Equipe, die zit vrijwel geheel op de hoek en zwaait daardoor mooi uit, zodat je zelfs met fietsendrager (met fiets) de deur nog open zou kunnen doen (is trouwens dezelfde als de Extreme4x4).
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 04 Sep 2016, 21:49

VeeTee schreef:
Landmarcs schreef:Een betere, uitscharnierende, Spare-Wheel-Carrier, en een roosterje in de achterdeur verdekt achter het reservewiel.

Dat lijkt me inderdaad een betere plek, niet aan gedacht! En qua reserwieldrager, je bent bekend dacht ik met die van Safari-Equipe, die zit vrijwel geheel op de hoek en zwaait daardoor mooi uit, zodat je zelfs met fietsendrager (met fiets) de deur nog open zou kunnen doen (is trouwens dezelfde als de Extreme4x4).

Dank voor het compliment.
Mijn probleem is alleen dat ik meer denk als doe.
Met de tijd komt het er wel een keertje van.

Groeten MarcS

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 04 Sep 2016, 22:39

VeeTee schreef:En qua reserwieldrager, je bent bekend dacht ik met die van Safari-Equipe, die zit vrijwel geheel op de hoek en zwaait daardoor mooi uit, zodat je zelfs met fietsendrager (met fiets) de deur nog open zou kunnen doen.

En zo te zien kan dit zelfs met behoud van de bumperettes.
rwc3L.jpg

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Laroco

Berichtdoor Laroco » 22 Sep 2016, 20:24

Ik heb dit opgelost door een rechthoekige binnentent te kopen die ik in de auto hang. Is zo'n model wat je in een vouwwagen ook ziet aan beide kanten onderin. Gekocht via internet bij Obelink, werkte prima!
Defender 110 300tdi 1998

Terug naar “Techniek”