een Defender 90, een hardshell daktent van 50 kilo, een opslag met toegangshoogte van 1.85 mtr, en één persoon.
Dat zijn de ingrediënten waar ik op puzzel. Hoe kan ik in mijn eentje de tent op plm. 2.10 mtr plaatsen en er af halen en hem in een garage met deurhoogte van 1.85 mtr stallen op/boven de aanhanger die daar staat...
Er is een idee, maar ik tob met de uitvoering qua materialen en skills.
Het idee is dat ik een constructie op wielen met palen over de auto heenrijd (wielen dus aan weerszijden), de tent er aan bind en de palen dan plm 5 cm opvijzel. Auto er onderuit rijden, palen 75cm laten zakken en het geheel de garage inrijden langs/over/boven de aanhanger. Daar blijft het geheel dan staan/hangen. Aanhanger kan er onderuit gereden als nodig.
Weer op de auto: ding naar buiten, 75 cm omhoog vijzelen, auto eronder, 5 cm zakken, bevestigen.
Simpel en geniaal
Maar nu de uitvoering. Het grote probleem zit in het verhogen/verlagen van de staanders met 75 cm. Ik heb zitten denken aan draadeinden, maar dat is mij te gammel en je draait je een ongeluk aan moeren voor 75 cm verloop (maal 4 staanders). Andere mogelijkheid; steigerspindels maar dat is weer erg lomp (veel te zwaar uitgevoerd voor 50 kilo), wordt duur en ook daar draai je je verloren aan die spindels.
Wie heeft een idee om dat verloop aan te pakken, zodat je het met één persoon kan doen? Uitschuifbare/klembare (tent)stokken? Ik loop vast op de hoogte die ik moet kunnen schuiven, 75 cm is veel. Het ding hoeft in de hoogste stand overigens niet te rijden, dus dan mag het wat minder stabiel zijn.
Ik ben benieuwd wat jullie kunnen verzinnen!
Groet,
Ernst