FL1 05 1.8 inlaatspruitstuk stationair slang afgebroken.

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
johan helmer
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 Aug 2016, 20:53

FL1 05 1.8 inlaatspruitstuk stationair slang afgebroken.

Berichtdoor johan helmer » 23 Aug 2016, 21:08

Beste mede forum gebruikers,

ik ben nieuw op het forum, ik ben wezen zoeken naar vergelijkbare topic maar helaas geen succes gehad. daarom hoop ik dat jullie me kunnen helpen.

na veel gezeur met de dealer waarvan ik deze freelander heb gekocht heb ik dan eindelijk mijn auto terug. na een paar maande reiden beginnen er een paar problemen te komen.

Als de auto aan staat draait ie niet zo lekker stationair, wat blijkt nou de dealer prutsers hebben de vacuum slang afgebroken en weer vast gelijmd maar niet goed genoeg, en helaas moet ik denk de inlaatspruitstuk vervangen wegens afgebroken plastic. (zie foto's) nu is dit ding van plastic en ik was benieuwd of er een beteren vervanger hier voor is.

kunnen jullie mij vertellen is dit er ook en is dit verstandig om te doen, teven weet iemand een adresje.

Alsvast erg bedankt voor jullie hulp
johan

mocht ik termen fout hebben hoor ik het graag ik ben namelijk geen monteur en leer graag.
Bijlagen
IMG_0404 (1).JPG
FullSizeRender.jpg
Laatst gewijzigd door johan helmer op 24 Aug 2016, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
fenix2
Berichten: 814
Lid geworden op: 08 Jun 2012, 19:19
Contact:

Re: inlaatspruitstuk stationair slang afgebroken.

Berichtdoor fenix2 » 23 Aug 2016, 21:38

Hallo Johan,

Welkom op het forum.
Om je goed te kunnen helpen, is het handig om in de topic titel wat gegevens van de auto te vermelden.
In dit draadje staan de richtlijnen daarvoor.
Via het bewerken van je bericht kun je de titel van je topic aanpassen ;)

succes :)
Fenna
Afbeelding

paul k
Berichten: 302
Lid geworden op: 10 Sep 2014, 12:30

Re: inlaatspruitstuk stationair slang afgebroken.

Berichtdoor paul k » 24 Aug 2016, 08:57

Ik zou het hele onderdeel vervangen. Niet prutsen met lijm op die plek.
Er zijn heeeeeel veel onderdelen te krijgen via onderdelenlijn.nl of demontage bedrijven.

groet, Paul
Def 2004 TD5 130 HCamperPU
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)

johan helmer
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 Aug 2016, 20:53

Re: inlaatspruitstuk stationair slang afgebroken.

Berichtdoor johan helmer » 24 Aug 2016, 19:48

Hi Paul,

bedankt voor je reactie.

paul k schreef:Ik zou het hele onderdeel vervangen. Niet prutsen met lijm op die plek.
Er zijn heeeeeel veel onderdelen te krijgen via onderdelenlijn.nl of demontage bedrijven.

groet, Paul


helemaal mee eens en een vervangend onderdeel heb ik gevonden. maar ik was erg benieuwd of iemand weet of er een betere versie is het blijft een plastic ding. misschien aftermarket onderdeel. zou mooi zijn als dit in aluminium er was. :D

groetjes
johan

Gebruikersavatar
VeeTee
Berichten: 1722
Lid geworden op: 03 Jul 2008, 22:12
Locatie: Gooi & Vechtstreek
Contact:

Re: FL1 05 1.8 inlaatspruitstuk stationair slang afgebroken.

Berichtdoor VeeTee » 24 Aug 2016, 20:20

Iemand hier heeft een aluminium MGF inlaat overgezet maar dat lijkt me geen 1:1 uitwisseling, er moet wel e.e.a. aangepast worden...
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

johan helmer
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 Aug 2016, 20:53

Re: FL1 05 1.8 inlaatspruitstuk stationair slang afgebroken.

Berichtdoor johan helmer » 25 Aug 2016, 11:05

Hi VeeTee,

bedankt voor je reactive.

VeeTee schreef:Iemand hier heeft een aluminium MGF inlaat overgezet maar dat lijkt me geen 1:1 uitwisseling, er moet wel e.e.a. aangepast worden...


Ja hier moet ik de porten boren wegens een 4 mm port verschil. Ik kwam het volgende tegen toen ik zocht op jou tip.
www.landyzone.co.uk schreef:Post op https://www.landyzone.co.uk/land-rover/ ... up.284861/
Using the VVC intake may lose you a handful of hp as it means there will be a hard step from the manifold to the head, which will cause the air to roll off the lip and lower performance.

The MG TF135 is a perfect fit to the standard head - because of the way the air flows through it you'll find that throttle response is a little better but you won't really see a massive boost in hp.


het lijkt er dus op dat MG TF135 een betere fit is iemand ervaring hier mee?

Johan


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten