D2 mer veel km

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Edward

Re: D2 mer veel km

Berichtdoor Edward » 04 Aug 2016, 17:43

ppw schreef:TS had zelfde vraag ook op Modderpoel gezet... met twee D's waar het om gaat ;)

Tsssssss, zeker een 110 rijdert. Dat zijn allebei D1,s :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

ppw

Berichtdoor ppw » 04 Aug 2016, 17:52

Edward schreef:
ppw schreef:TS had zelfde vraag ook op Modderpoel gezet... met twee D's waar het om gaat ;)

Tsssssss, zeker een 110 rijdert. Dat zijn allebei D1,s :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

vast..... :roll: :D :mrgreen: zoals je weet.... couldn't be botherd met Discoooooos....( alhoewelll... kheb een LT230 en een 200tdi uit een disco...I geloof ik :roll: ;) :mrgreen: )
en TS had het er zelf over....
http://www.modderpoel.nl/phpbb/viewtopi ... 78&t=32198

Goedendag luitjes,

Ik ben een beetje aan het rond kijken naar een Land Rover Discovery Diesel voor erbij.
Nu heb ik er 1 op het oog uit 1998. Dit zou inhouden dat het een disco 2 betreft, toch?
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Avro

Berichtdoor Avro » 04 Aug 2016, 20:57

Dat is nog eens een mooi verhaal, en idd als 100.000 bij de 270.000 bij zet is er wat te vervangen. Valt al bij al wel mee, vervelend van een auto vind ik als je echt laat staan. Een reparatie moeten doen maar wel kunnen rijden is minder erg.

Dennis Schoonen

Berichtdoor Dennis Schoonen » 05 Aug 2016, 08:31

zoals het plaatje toont is het een disco 1.
Let op roest op outriggers (dwarsbalken chassis) en op aansluitpunten outriggers met opbouw.
Met een beetje pech kan dit leiden tot afkeur apk, terwijl technisch de wagen nog vele km's kan hebben.

Edward

Berichtdoor Edward » 05 Aug 2016, 09:57

Het topic begon over een D2 en die roesten eigenlijk gewoon helemaal niet. Het chassis goed in de tectyl oid houden is genoeg om hem roestvrij te houden.....

Bij veel off roaden wel goed schoon houden anders heb je kans dat de dorpels gaan rotten, vooral als de rock of treesliders slecht gemonteerd zijn. Maar op onze verwaarloosde Disco is eigenlijk alleen het achterdeel van het chassis lelijk door vliegroest.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

sketcher

Berichtdoor sketcher » 11 Aug 2016, 12:19

Edward schreef:Het topic begon over een D2 en die roesten eigenlijk gewoon helemaal niet. Het chassis goed in de tectyl oid houden is genoeg om hem roestvrij te houden.....

Bij veel off roaden wel goed schoon houden anders heb je kans dat de dorpels gaan rotten, vooral als de rock of treesliders slecht gemonteerd zijn. Maar op onze verwaarloosde Disco is eigenlijk alleen het achterdeel van het chassis lelijk door vliegroest.

Niet alleen vliegroest op de achterkant van het chassis. Hier in het VK vallen bij velen de gaten er in. Zeker iets om dus in de gaten te houden bij aanschaf, ik heb er ook in NL toen ik doe van mij kocht vele gezien die er erg slecht aan toe waren. Voor ongeveer 300 euro heb je overigens een nieuw deel van het chassis dat je er in kunt lassen.

Kun je zelf sleutelen? Dat is wel belangrijk als je de kosten laag wil houden. De D2 is een prima auto om zelf aan te sleutelen en dat scheelt nog al in de kosten. Onderdelen zijn goed te krijgen en zijn betrekkelijk voordelig. Net als elke 4x4 zijn er meer draaiende delen en kan er dus meer kapot. Ook moeten meer vloeistoffen vervangen worden.

Over het algemeen is een D2 betrouwbaar maar ij een auto van 15 jaar en 300k kun je nu eenmaal kosten hebben. Met een klein budget zou ik het je echt afraden aangezien de lol er snel af is als er iets kapot gaat en je kunt het niet betalen. Zelf blijf ik de D2 rijden omdat ik het een prettige auto vind, en ik de auto door en door ken, weet dat als er iets kapot gaat ik het kan repareren en betalen, dat geeft rust en dus rijplezier.
Paul,
2000 Discovery II, Td5 Niagara Grey. "The Dark Knight", geen asfalt princess wordt wel vertroetelt.

Terug naar “Techniek”