piet_g schreef:.... ik ook niet echt het nut er van in zie dat je die bouten zo zou moeten hebben dat je die flens er af moet halen.
.....
Ik ben ook benieuwd maar de achtergrond en/of voordelen van de "verkeerd-om"
<dus met de boutjes zo dat je ze niet zonder verdere ingrepen kan vervangen> montage.
Wellicht is het enige voordeel gelegen in de eerste productie: de moeren achter de flens frutten en de boutjes er in prikken is op de lopende band meer gedoe als de moeren op de boutjes draaien wanneer die boutjes door de flens ± op z'n plek worden gehouden.
De boutjes aan de aandrijfkant maakt een en ander ook een stukje "universeler" meer rimboe-proof. Mocht je diep weg in een of andere rimboe een aandrijfas-probleem hebben dan is het mijns inziens wel zo handig als je de aandrijfas makkelijk kan weghalen zonder ook de flens te moeten demonteren.
Met de truuk met de moeren die Randall nu gebruikt gaat het natuurlijk ook, maar dat gaat alleen goed zolang de boutjes niet helemaal gaar zijn
(gare boutjes zijn evenwel weer een reden voor het loshalen en vervangen waarbij je weer tegen dit probleem stuit).Groeten MarcS