Dag voor vertrek van vakantie naar huis heeft deze het begeven... geen vermogen meer van stationair tot 2500rpm, maar wel thuis gekomen vanaf de moezel met caravan
D2 2002 TD5 waste gate actuator
D2 2002 TD5 waste gate actuator
Weet iemand wat het onderdeel nummer van de waste gate actuator is van de Discovery 2 TD5 2002 (facelift)?
Dag voor vertrek van vakantie naar huis heeft deze het begeven... geen vermogen meer van stationair tot 2500rpm, maar wel thuis gekomen vanaf de moezel met caravan
Dag voor vertrek van vakantie naar huis heeft deze het begeven... geen vermogen meer van stationair tot 2500rpm, maar wel thuis gekomen vanaf de moezel met caravan
Gr. Rangie
Range Rover Evoque 2.2 sd4 prestige
'per aspera ad astra'
Range Rover Evoque 2.2 sd4 prestige
'per aspera ad astra'
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: D2 2002 TD5 waste gate actuator
PMK100130, bij GEBA voorradig, prijs is bijna verdubbeld sinds een paar jaar terug
47,90....meen dat ik toen 25euro nogwat betaald heb
gone
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: D2 2002 TD5 waste gate actuator
Roger B. schreef:...meen dat ik toen 25euro nogwat betaald heb
Dat kost ie nog steeds link
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: D2 2002 TD5 waste gate actuator
Jah duhh... ik heb het over wat ie toen en nu bij de dealer kostte.... in de uk is het ding wellicht nog voordeliger te vinden
gone
Re: D2 2002 TD5 waste gate actuator
Dank voor de info, maar ik bedoel dus echt de actuator, die met het membraam-stangetje-waste gate klepje verbonden is 
Gr. Rangie
Range Rover Evoque 2.2 sd4 prestige
'per aspera ad astra'
Range Rover Evoque 2.2 sd4 prestige
'per aspera ad astra'
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: D2 2002 TD5 waste gate actuator
Nu ben ik he kwijt....
Moet je de modulator hebben die achter de intercoolerbuis bij de aircocompressor zit met enkele slangetjes en een stekker er aan? (Daarvan gaf ik het nummer)
Of heb je het membraandoosje op de turbo nodig dat de wastegate open drukt?
Moet je de modulator hebben die achter de intercoolerbuis bij de aircocompressor zit met enkele slangetjes en een stekker er aan? (Daarvan gaf ik het nummer)
Of heb je het membraandoosje op de turbo nodig dat de wastegate open drukt?
gone
Re: D2 2002 TD5 waste gate actuator
Idd, het 'membraamdoosje'
Ik heb de modulator al overbrugd, als bij een Defender, dit geeft geen resultaat. Wanneer ik met de nanocom de turbodruk uitlees, geeft deze -0.5 bar, en max dus boven de 2500 rpm +0.55 bar.
Als ik de actuator test met de fietspomp, gaat deze (met een niet nauwkeurige meter) bij 2 bar pas open.
Als ik de actuator test met de fietspomp, gaat deze (met een niet nauwkeurige meter) bij 2 bar pas open.
Gr. Rangie
Range Rover Evoque 2.2 sd4 prestige
'per aspera ad astra'
Range Rover Evoque 2.2 sd4 prestige
'per aspera ad astra'
Re: D2 2002 TD5 waste gate actuator
Als hij bij 2 bar pas open gaat dan moet je max turbo druk hebben. Want de turbo druk "opend" de waste gate zodat de turbo druk afgelaten wordt. Heb je geen overboost gehad? Als je deze hebt gehad dan heb je minder vermogen doordat de ecu de brandstof knijpt je krijgt dan geen motor management lampje op je dash kan ik uit eigen ervaring zeggen.
Of de turbo zelf is dusdanig oud en versleten dat 0,55bar het max is wat hij kan leveren.
Groet Jan
Of de turbo zelf is dusdanig oud en versleten dat 0,55bar het max is wat hij kan leveren.
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: D2 2002 TD5 waste gate actuator
even uit het hoofd...
Max turbodruk voor ECU voordat ie brandstof inspuiting afkapt is 1,13 bar
normaal zit ie rond de 1,12 bar
als je 2 bar nodig zou hebben om de wastegate open te drukken... zit je wastegate dan niet gewoon (te) vast?
Max turbodruk voor ECU voordat ie brandstof inspuiting afkapt is 1,13 bar
normaal zit ie rond de 1,12 bar
als je 2 bar nodig zou hebben om de wastegate open te drukken... zit je wastegate dan niet gewoon (te) vast?
gone
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: D2 2002 TD5 waste gate actuator
Rangie schreef:... geen vermogen meer van stationair tot 2500rpm, maar wel thuis gekomen vanaf de moezel met caravan
Roger B. schreef:even uit het hoofd...
Max turbodruk voor ECU voordat ie brandstof inspuiting afkapt is 1,13 bar / normaal zit ie rond de 1,12 bar
als je 2 bar nodig zou hebben om de wastegate open te drukken... zit je wastegate dan niet gewoon (te) vast?
Maarrr ... als de wastegate vast zit / niet open gaat ... dan heb je toch juist wel turbo-werking in de lagere en midden-toeren/vermogens.
Bij meer toeren/vermogen loopt de turbo-druk dan zover op dat je te maken krijgt van een "overboost"-ECU ingreep die het vermogen terug-regelt (waarna de turbo-druk inzakt en je weer opnieuw vermogen kan vragen totdat het weer tot "overboost" leidt).
Misschien is het verstandig de symptomen eens goed op een rijtje te zetten. Geen vermogen tot 2500 rpm lijkt meer op een fout in het "turbo" traject en/of een foute sensor.
Groeten MarcS
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten