Zo ja, is er iemand in de buurt van Nijmegen die mij zou willen helpen het lampje uit te krijgen (en dan niet gewoon het lampje uit het dashboard verwijderen maar het systeem elektronisch uitschakelen
D2 Td5 2000 ACE uitschakelen
-
martijn_vK
D2 Td5 2000 ACE uitschakelen
Het volgende probleempje met mijn Discovery Td5 is de ACE. Deze is afgekoppeld, waarschijnlijk omdat de pomp of kleppenblok of whatever ooit eens kapot is gegaan. Het systeem is dus niet meer functioneel, maar het lampje op het dashboard brandt nog wel geel (en heb zelfs al eens een rode met piepsignaal gehad toen de remmen ontlucht moesten worden na vervangen leidingen). Nu lees ik dat de ACE uitgeschakeld kan worden in de ECU met een Nanocom of iets soortgelijks. Weet iemand of dat klopt?
Zo ja, is er iemand in de buurt van Nijmegen die mij zou willen helpen het lampje uit te krijgen (en dan niet gewoon het lampje uit het dashboard verwijderen maar het systeem elektronisch uitschakelen
)? Mijn dank zou verpletterend zijn en uiteraard mag er een vergoeding tegenover staan.
Laatst gewijzigd door martijn_vK op 19 Jul 2016, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ray vd Velden
Re: ACE uitschakelen
Bij Bisselink & Gerrits in Nijmegen.
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41
- Ray vd Velden
Ja ja Roger die had je toch verkocht
anders had ik jou wel genoemd 
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41
- ToyRoverlander
Ray vd Velden schreef:Bij Bisselink & Gerrits in Nijmegen.
Kun je meteen kwijlen op de LR's die er staan!
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
-
martijn_vK
Ik woon vlakbij B&G, ik ken de LaRo's daar 
- ToyRoverlander
Ik werk er recht achter, er staan toch regelmatig erg leuke Defenders!
Toy-Rover
-
martijn_vK
Re: D2 Td5 2000 ACE uitschakelen
Gisteravond nog eens onder de auto geklommen en eigenlijk alles wat ACE is, is nog aanwezig. Onder de motorkap ontbreekt vanaf het vloeistofreservoir een van de twee slangen. De pomp heb ik nog niet gevonden, maar ook nog niet naar gekeken. Misschien is het toch wel een idee om het ACE in ere te herstellen. Is wel een paradepaardje van de Discovery 2 natuurlijk.
Dus, uitlezen en kijken wat er nog gefixt kan worden. Zou toch leuk zijn om een Land Rover met 5 ton op de teller te hebben waaraan alles werkt.
@ToyRoverlander: zeker mooi! Met dito prijskaartje, dat wel
Dus, uitlezen en kijken wat er nog gefixt kan worden. Zou toch leuk zijn om een Land Rover met 5 ton op de teller te hebben waaraan alles werkt.
@ToyRoverlander: zeker mooi! Met dito prijskaartje, dat wel
-
Roger B.
Re: D2 Td5 2000 ACE uitschakelen
pomp is vervangen door een steuntje met riemwieletje, en inderdaad lijkt de rest gewoon aanwezig, nieteens passieve stabi's gemonteerd
voor nu even ACE uitgezet in de BCU, zodat het lampje uit blijft... Martijn gaat pompje zoeken en wellicht andere parts en dan kijken of we het systeem in ere kunnen herstellen....
voor nu even ACE uitgezet in de BCU, zodat het lampje uit blijft... Martijn gaat pompje zoeken en wellicht andere parts en dan kijken of we het systeem in ere kunnen herstellen....
gone