Waar zit (of heeft) de imobilisatie spider in een 110 300TDi '98
Re: Waar zit (of heeft) de imobilisatie spider in een 110 300TDi '98
De spider is ergens in '98 ingebouwd. Heb je een vroege 98 dan kan het best zijn dat je helemaal geen spider hebt maar alleen een alarm/immobiliser, dat is het groene kastje achter het instrumentenpaneel. Of je een spider hebt kun je zien aan het contactslot, dan zou daar een zwarte ring omheen moeten zitten: een soort spoel die de aanwezigheid van de keyfob detecteert.
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
Re: Waar zit (of heeft) de imobilisatie spider in een 110 300TDi '98
Ecu van egr zit daar. Er ligt ook een losse kabel. Zou hij hieraan gezeten hebben? Zie bijlage. Maar dan zou het eigenlijk niet kunnen werken.
Re: Waar zit (of heeft) de imobilisatie spider in een 110 300TDi '98
Met "daar" bedoel je onder de cubbybox/middenstoeltje? Daar zit inderdaad de ecu van de EGR, mocht je de EGR afgedopt hebben dan kun je dat kastje verwijderen. De losse stekker die je laat zien is de aansluiting om de AS10 unit uit te lezen, bv met een Nanocom.
Ik vermoed dat je gewoon geen spider hebt, heb je die zwarte ring rond je contactslot?
Ik vermoed dat je gewoon geen spider hebt, heb je die zwarte ring rond je contactslot?
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
Re: Waar zit (of heeft) de imobilisatie spider in een 110 300TDi '98
probeer adv de bijgevoegde manual er achter te komen wat er precies niet werkt aan de startonderbreking/alarm
Defender 110 sw 300Tdi
Grillo 31 4wd tractor
Grillo 31 4wd tractor
Re: Waar zit (of heeft) de imobilisatie spider in een 110 300TDi '98
Het alarm is niet consequent in het wel of niet functioneren. Spoel (in zwarte ring) zit inderdaad om het contact. Ik ben er inmiddels achter dat de brandstof pomp anders is aangesloten. (Op witte kabel naar gloeiplug relais). Ik verwacht dat mijn voorganger toch al eea heeft verwijdert. De kabel van de startmotor loopt wel naar het startrelais (bruin rood). Op het startrelais komen 4 kabels uit. Zie bijlage. De zwart oranje zal wel naar het alarm gaan. Ik verwacht dat dit mijn enige kabel is die nog storing kan veroorzaken. Is het niet verstandiger om de zwart rode te verwijderen en een ander relais te plaatsen? Of kan ik de rood witte gewoon rechtstreeks verbinden( zonder relais) aan de rood-bruine naar de startmotor?
Is het groene kastje los te koppelen als de startmotor en brandstofpomp omgelegd zijn of gaat er dan nog iets mis?
Is het groene kastje los te koppelen als de startmotor en brandstofpomp omgelegd zijn of gaat er dan nog iets mis?
Re: Waar zit (of heeft) de imobilisatie spider in een 110 300TDi '98
Mark1974 schreef:Is het groene kastje los te koppelen als de startmotor en brandstofpomp omgelegd zijn of gaat er dan nog iets mis?
De binnenverlichting zal niet meer naar behoren werken, deze wordt geschakeld via de AS10 unit - de deurschakelaars zitten in het alarmcircuit en geven signaal aan de AS10...
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
Re: Waar zit (of heeft) de imobilisatie spider in een 110 300TDi '98
Bedankt voor alle reacties tot dusver!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten