OneTen 1986 Beschermplaat onder brandstof tank

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Joep Weijers

OneTen 1986 Beschermplaat onder brandstof tank

Berichtdoor Joep Weijers » 28 Jun 2016, 22:15

Ik heb op mijn 110 de brandstoftank moeten vervangen nadat we iets te enthousiast gespeeld hadden bij de vakantiebeurs. Ik heb een tank van Bearmach besteld, waarbij tank en tankguard los geleverd worden. De uitdaging: de tankguard past niet (misschien tijdens transport gebeurd anders gewoon slechte pasvorm). Ik heb de brandstoftank nu zonder guard gemonteerd omdat ik een weekendje op pad ging en geen tijd had om te lang te klooien.

Nu dus mijn opties:
  1. lekker zo laten. Lijkt me niet echt handig aangezien de 110 eigenlijk alleen maar stevig off-road voor de kiezen krijgt.
  2. de guard toch monteren op de standaard manier: tegen de tank aan. Nadeel is dat je dus een hele kleine tussenruimte tussen de tank en guard krijgt wat een feest voor roest is. Mijn oude tank was genuine land rover waarbij de tank aan de guard gepuntlast is en zat er kit aan de randen tussen tank en guard: om te voorkomen dat er rotzooi tussen tank en guard komen of om een eerder lek te verhelpen.
  3. de guard met wat tussenruimte (~1cm) monteren. Dan kun je de ruimte ertussen schoonhouden. Voordeel is dat ik denk ik genoeg draad heb om dit zo erop te bevestigen en dus niet de hele tank weer los hoef te halen. Nadeel is dat de tank guard dan effectief alleen aan 4 bouten hangt, in plaats van tegen een hele tank gesteund.

Meningen?

piet_g

Re: OneTen 1986 Beschermplaat onder brandstof tank

Berichtdoor piet_g » 28 Jun 2016, 22:37

hmm nu weet ik niet hoe die tank van een 110 hangt. maar kun je anders niet een koker als spacer gebruiken die lang genoeg is om ook ergens tegen het chassis klem te gaan? dan komt het niet alleen op die 4 boutjes aan en word de kracht van een klap ook naar de chassisbalken geleid.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

tim

Berichtdoor tim » 28 Jun 2016, 22:43

Ik zou zeker voor versie 3 gaan.
Ondanks een 1: 1 verbinding in de oude situatie lijkt me dat nimmer okee, waar vocht komt, en zeker extra kan blijven "hangen" volgt ellende.
Iedere kit heeft ook maar een beperkte levensduur.

Ook met een 1 cm tussenruimte doet dat schild wat het moet doen; beschermen
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Edward

Berichtdoor Edward » 28 Jun 2016, 23:13

Een blikken plaatje van een mm dik is nooit en zal nooit een off road tank guard worden. Of ie nou strak tegen de tank zit of met tussenruimte, het ding beschermt niks en helpt hooguit de tank te dragen.

Wil je bescherming bestel dan een goede van staal of alu bij bv Yrm, Paddock, Budget Parts, Jansen etc. ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Techniek”