Berichtdoor Waterrover » 30 Jun 2016, 10:08
Zelf zit ik ook te worstelen met het gewicht, na het aanbrengen van stalen bumpers (zonder lier), treesliders en bodembescherming, volle tank, Engel fridge en compressor + twee personen zaten we zo op 2500 kg. Gemeten op de weegbrug, daarbij heb ik de voor- en achteras + de gehele auto gewogen, en dan zie je dat het gewicht op de vooras nauwelijks toeneemt. Ik weet niet welke opzetunit je hebt, maar het leeggewicht is al gauw 600 kg (of meer) Geladen met kleding, gasfles(sen) watervoorraad, gevulde koelkast en beddengoed, ben je al snel 200 kg verder en ben je dichtbij- of aan de max. asbelasting. Gaan er meer dat twee personen mee, dan zit je er al aan. Wat dan belangrijk is, is Heavy Duty vering achter. Met mijn standaard luchtvering die zich aanpast aan het gewicht van de auto, heb ik achter Koni Raid als schokdemper gezet. Dit geeft een goede demping bij max. gewicht. (en is instelbaar) Als mijn auto volledig beladen is voor de vakantie dan geeft de weegschaal ongeveer 2880 kg aan, het maximum GVW voor de auto. Met een opzetunit ben je topzwaar, de vering is dan extra belangrijk.
Chris