disco D3 2005 Bluetooth (stuurbediening)

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Luitjes

disco D3 2005 Bluetooth (stuurbediening)

Berichtdoor Luitjes » 20 Jun 2016, 00:26

In mijn Disco 3 zit volgens mij een achteraf opgebouwde bluetooth systeem. De rode/groene knopjes aan de rechterzijde van het stuurwiel.
Op 1 of andere manier vind ik de bluetooth connectie niet meer(diverse telefoons zelfde prognose), alleen wanneer ik de groene knop gebruik verzeild mijn radio wel in de phone modus. Welke helaas alleen gedeactiveerd kan worden wanneer ik de auto uitzet.
Is er ergens een mogelijkheid om deze unit te resetten, ergens een beschrijving hoe te connecten (normaal een vrij simpele handeling) of te vernieuwen?

Ik hoor het graag alvorens ik het hele dashboard demonteer... :roll:

RobStewart

Re: disco D3 2005 Bluetooth (stuurbediening)

Berichtdoor RobStewart » 20 Jun 2016, 14:20

... why do you think it's an aftermarket fit ? The knobs are standard, however the system in your D3 is the old Nokia one and isn't really compatible with the newer phones and we have had a number of problems pairing and getting newer phones to work with it. There is a Software update that may sort out some of the issues.

If you let me know a few more details of your vehicle (via PM) then I will see what is available and can check out compatibility issues.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Dutchhills

Berichtdoor Dutchhills » 27 Jun 2016, 22:28

Als je bijvoorbeeld een HSE hebt is bluetooth standaard. Met inderdaad de 2 knoppen aan de rechterkant en een voice knop aan de linkerkant. Met die linker geef je voice commandos aan je D3.
Goede indicatie is waarmee je "paart" met de auto. Als het 0000 is heb je de oude (waardeloze) module, met 2121 is heb je de recentere factory fit module.

Er zijn mogelijkheden om de D3 module te vervangen voor eentje uit de D4 die veel (heel veel) beter is.
Dit kan alleen als je nu al paart met code 2121. http://www.bluetoothexchange.co.uk/

Maar zoals Rob al zegt, meer info over je auto is nodig. Bij hem ben je overigens in goede handen!
2005 RRS Supercharged Buckingham Blue - Verkocht
2008 Discovery 3 TDV6 HSE Lux Auto Buckingham Blue - Ex Dutch Royal House - 365000 km - Verkocht
Sankey Wide Track MKII
Sankey Wide Track MKIII
1988 Landrover 110 County V8 "Gomba" - VERKOCHT
IIDTOOL, vanaf software release 2.19 VIN Free voor o.a. code lezen en wissen.

Luitjes

Berichtdoor Luitjes » 10 Jul 2016, 20:19

Door drukte is mijn reactie helaas blijven liggen. Ik zal Rob straks even het chassisnr doorgeven.
Mijn gevoel zegt dat de unit overleden is daar ik op geen enkele telefoon een "Landrover" unit kan vinden. Tot een maand geleden deed alles nog zoals het hoort. Toegangscode voor pairing weet ik niet. Dit is 2,5 jaar geleden gepaird en tot de storing vorige maand ging dit altijd automatisch.
Zit er ergens wellicht nog een zekering voor deze unit?

Dutchhills

Berichtdoor Dutchhills » 12 Jul 2016, 16:53

Geen zekering zover ik weet, wel een tweetal kabels, waaronder 1 optische kabel. De unit zit achter het rechter scherm in je bagageruimte, niet achter je dashboard! Als je die loshaalt zie je hem zo zitten.

Op marktplaats is een 2ehandse unit te koop uit een RRS (= exact dezelfde module als in de D3). Je moet deze echter wel laten herconfigureren voor je auto met een geschikte tool (IIDTool o.i.d. of via de dealer). Maar ik zou als je toch moet vervangen gaan voor een unit uit de D4. Die is veel beter en kost bijna net zoveel nieuw via de eerder gestuurde link.

Hier de aanbieder op MP:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/elektronica-en-kabels/m1059572235-ecu-s-module-range-rover-sport-computer-disco-3-4-pdc-motor.html
2005 RRS Supercharged Buckingham Blue - Verkocht
2008 Discovery 3 TDV6 HSE Lux Auto Buckingham Blue - Ex Dutch Royal House - 365000 km - Verkocht
Sankey Wide Track MKII
Sankey Wide Track MKIII
1988 Landrover 110 County V8 "Gomba" - VERKOCHT
IIDTOOL, vanaf software release 2.19 VIN Free voor o.a. code lezen en wissen.

Terug naar “Techniek”