Discovery 3 IIDTool

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Aron

Discovery 3 IIDTool

Berichtdoor Aron » 17 Jun 2016, 14:36

Hallo,

Ik vroeg mij af of iemand op dit forum in bezit is van een IIDTool die ik eventueel een keer kan gebruiken?
Het apparaatje is zo'n 400/500 euro dus ik koop hem liever niet voor eenmalig gebruik :D
--{ 2005 Discovery 3 V8 }--

The_Dutchman

Re: Discovery 3 IIDTool

Berichtdoor The_Dutchman » 17 Jun 2016, 15:08

Ik zie wel vaker verzoeken om dergelijke uitleesapparatuur. Is die niet iets waar de vereniging een prima rol in kan spelen door een selectie van dergelijke tools aan te schaffen en tegen een kleine vergoeding te verhuren aan leden?

Aron

Berichtdoor Aron » 17 Jun 2016, 15:22

Zoiets lijkt mij opzich geen slecht idee als meerdere mensen t zouden kunnen gebruiken
--{ 2005 Discovery 3 V8 }--

Dutchhills

Berichtdoor Dutchhills » 28 Jun 2016, 23:27

Ik heb er wel een en die kun je gebruiken om e.e.a. uit te lezen. Maar voor het "zwaardere" werk heb je er niets aan. Ze zijn namelijk gekoppeld aan het VIN nummer van je auto.

Wil je een VIN vrije versie heb je het niet over €400,-- maar rond de €2000,-- en een jaarlijkse update fee van 500 GBP.
Er zijn ook garages die voor een (fors) uurtarief je auto kunnen uitlezen.

Je kunt ook voor €73,-- een extra VIN koppelen aan een bestaande IIDTool waarmee je dus wel alles kan.
Wat wil je er ermee gaan doen?
2005 RRS Supercharged Buckingham Blue - Verkocht
2008 Discovery 3 TDV6 HSE Lux Auto Buckingham Blue - Ex Dutch Royal House - 365000 km - Verkocht
Sankey Wide Track MKII
Sankey Wide Track MKIII
1988 Landrover 110 County V8 "Gomba" - VERKOCHT
IIDTOOL, vanaf software release 2.19 VIN Free voor o.a. code lezen en wissen.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 28 Jun 2016, 23:56

478,38 kost een Nanocom evolution met licentie voor D3 05-09

Nanocom is NIET vin gebonden, hetzelfde geld voor Hawkeye en Lynx die in dezelfde prijsklasse zitten waarschijnlijk. klinkt alsof zo'n IIDtool toch niet ZO voordelig is
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 29 Jun 2016, 00:06

Goh, ik laat de mijne gewoon bij de dealert uitlezen. Kost soms niks en het meeste dat ik betaald heb was 35 euri :shock: :shock:

Je moet wel bereid zijn om veel geld uit te geven om een garagehouder z'n verdienste niet te gunnen. :shock: :shock:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 29 Jun 2016, 10:35

zinloos citaat verwijderd

€ 0,00, of € 35,-- uitgeven om € 478,38 te besparen lijkt mij een best rendabele uitgave ... behalve als je veel vaker en/of in je eigen tijd de auto wil uitlezen.

Groeten MarcS

Dutchhills

Berichtdoor Dutchhills » 29 Jun 2016, 20:25

Ik vind het leuk om zelf aan mijn auto's te sleutelen, en dan is een apparaat zoals een iidtool erg handig, lees onmisbaar.

Er zijn meerdere smaken maar algemeen mag je wel stellen dat de iidtool de meest vooruitstrevende is, zowel in gebruiksgemak als de gebruikte techniek en hardware als de ondersteuning die ze bieden. Geen aandelen of zo maar wel een tevreden gebruiker. Saillant detail is dat Gap-Solutions (iidtool) hun concurrent Nanocom heeft geholpen de problemen met het flashen van de ECU's die ze hadden op te lossen. Bij de Nanocom wilde het nog wel eens gebeuren dat het niet goed ging waarbij je met een corrupte ECU zat. En dus een onbruikbare auto.
De Hawkeye is niet veel meer als een uitgebreide code lezer. Kan wel je service melding uitzetten. Maar dat is het dan ook wel. Zelfde geld voor de Lynx, die kan ietsje meer zoals ook je EPB kalibreren.

Maar Aron heeft nog niet gezegd waarvoor hij hem wil gebruiken, ben benieuwd... :D
2005 RRS Supercharged Buckingham Blue - Verkocht
2008 Discovery 3 TDV6 HSE Lux Auto Buckingham Blue - Ex Dutch Royal House - 365000 km - Verkocht
Sankey Wide Track MKII
Sankey Wide Track MKIII
1988 Landrover 110 County V8 "Gomba" - VERKOCHT
IIDTOOL, vanaf software release 2.19 VIN Free voor o.a. code lezen en wissen.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 29 Jun 2016, 21:10

lynx is echt wel meer dan een code lezer en kan vrijwel alles wat de Testbook ook kan/kon, Lynx is gemaakt door de fabrikant van testbook.

Nanocom kan wellicht zelfs meer. support van blackbox is meer dan prima, paar keer een vraag of probleem gehad, 'savonds een mailtje sturen, dag erna (op werkdagen uiteraard) voor 10uur antwoord met daarin de oplossing.

Hawkeye zelf geen ervaring mee, maar die kan ook echt wel meer dan codes lezen.

alle drie zijn ze niet beperkt tot één VIN, maar geldt een licentie voor alle voertuigen van dat type/met die motor

Je moet gewoon kijken wat voor model(len) Land Rover je wilt lezen en aan de hand daarvan bepalen welke voor jou het best is
gone

jobster

Berichtdoor jobster » 30 Jun 2016, 00:44

Dutchhills schreef:Ik vind het leuk om zelf aan mijn auto's te sleutelen, en dan is een apparaat zoals een iidtool erg handig, lees onmisbaar.

Er zijn meerdere smaken maar algemeen mag je wel stellen dat de iidtool de meest vooruitstrevende is, zowel in gebruiksgemak als de gebruikte techniek en hardware als de ondersteuning die ze bieden. Geen aandelen of zo maar wel een tevreden gebruiker. Saillant detail is dat Gap-Solutions (iidtool) hun concurrent Nanocom heeft geholpen de problemen met het flashen van de ECU's die ze hadden op te lossen. Bij de Nanocom wilde het nog wel eens gebeuren dat het niet goed ging waarbij je met een corrupte ECU zat. En dus een onbruikbare auto.
De Hawkeye is niet veel meer als een uitgebreide code lezer. Kan wel je service melding uitzetten. Maar dat is het dan ook wel. Zelfde geld voor de Lynx, die kan ietsje meer zoals ook je EPB kalibreren.

Maar Aron heeft nog niet gezegd waarvoor hij hem wil gebruiken, ben benieuwd... :D

En zo is het en niet anders.

Terug naar “Techniek”