Hallo,
Kan iemand mij vertellen wat een normaal verbuik is voor een Series 3 benzine 1975 ex militair?
Hij rijd nu 1 op 5 lijkt mij nogal veel.
Wat is normaal?
gr en dank Hans
verbruik series 3 benzine 1975
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: verbruik series 3 benzine 1975
Even de zoekfunctie gebruiken levert o.a. dit op.
Een diesel is wel zuiniger dan een benzine, maar ik reed vroeger met de 109 Series III stawag (met Fairey Overdrive) 1:8.
Groet,
Erik.
Een diesel is wel zuiniger dan een benzine, maar ik reed vroeger met de 109 Series III stawag (met Fairey Overdrive) 1:8.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: verbruik series 3 benzine 1975
Verbruik hangt natuurlijk van heel veel af.
Je rechter voet (en je gemoetsrust) is misschien wel nr 1.
Het soort wegen/omstandigheden waarop je rijdt maakt ook veel uit
Verder zaken als banden en roofracks (en aanhangers).
En natuurlijk de conditie van het motorblok.
Aangenomen dat het motorblok minstens gewoon in orde is kan een goede electronische ontsteking (dwz. een ontsteking die meer voorstelt als alleen electronsiche puntjes - bijv. een 123-ignition) wellicht nog wat structurele winst geven.
Verder is er vooral winst te behalen in het rechter-voet-interface. Ik rijd regelmatig ruim beter als de cijfers vlgs het boekje, en zelfs gemiddeld over het hele jaar haal ik meer kilometers uit de liter (diesel in mijn geval) als vlgs het boekje voorspeld wordt. Van dit effect had ik ook al "last" bij mijn vorige auto's (ook steeds diesels). Ik denk dat dit me alleen niet zou lukken bij de laatste generatie zeer zuinige auto's, vlgs mij rijden die alleen op papier zuinig.
Groeten MarcS
Je rechter voet (en je gemoetsrust) is misschien wel nr 1.
Het soort wegen/omstandigheden waarop je rijdt maakt ook veel uit
Verder zaken als banden en roofracks (en aanhangers).
En natuurlijk de conditie van het motorblok.
Aangenomen dat het motorblok minstens gewoon in orde is kan een goede electronische ontsteking (dwz. een ontsteking die meer voorstelt als alleen electronsiche puntjes - bijv. een 123-ignition) wellicht nog wat structurele winst geven.
Verder is er vooral winst te behalen in het rechter-voet-interface. Ik rijd regelmatig ruim beter als de cijfers vlgs het boekje, en zelfs gemiddeld over het hele jaar haal ik meer kilometers uit de liter (diesel in mijn geval) als vlgs het boekje voorspeld wordt. Van dit effect had ik ook al "last" bij mijn vorige auto's (ook steeds diesels). Ik denk dat dit me alleen niet zou lukken bij de laatste generatie zeer zuinige auto's, vlgs mij rijden die alleen op papier zuinig.
Groeten MarcS
Re: verbruik series 3 benzine 1975
Mijn Lightweight rijdt ergens tussen de 1:4 bij veel korte ritjes en/of haast en op langere gunstiger ritten loopt het richting 1:6,5 op LPG dus 1:5 is een redelijk verbruik, beetje afhankelijk of het een 88 of 109 is en of er een roof rack op zit en ga zo maar door.
Maar ik vind het een normaal bij een 2.25 petrol series passend verbruik.
G-J.
Maar ik vind het een normaal bij een 2.25 petrol series passend verbruik.
G-J.
Re: verbruik series 3 benzine 1975
Dank voor jullie reactie.
1 op 5 blijkt dus redelijk oke.
Heb bougies besteld, contact puntjes , zal kleppen stellen, het ontstekings tijdstip stellen en dan de carberateur bij stellen.
Kijken of we hem naar 1 op 6 kunnen krijgen
1 op 5 blijkt dus redelijk oke.
Heb bougies besteld, contact puntjes , zal kleppen stellen, het ontstekings tijdstip stellen en dan de carberateur bij stellen.
Kijken of we hem naar 1 op 6 kunnen krijgen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten