Erik Peters schreef:Edward schreef:Ik vind het merkwaardiger dat er zoveel tussenbakken zijn die graag in de vrijstand springen. Onze Disco doet het ook om de zoveel tijd. Sowieso moet je als je van laag naar hoog gaat dit rijdend doen of na het wegrijden de pook nog een duw na geven anders springt er ook weer 9 van de 10 keer uit.
Van het uit de versnelling schieten van de tussenbak heb ik eigenlijk weinig last (gehad) met mijn Land Rover's. Wel is het zo dat je hem goed in de versnelling moet schakelen bij voorkeur zachtjes voort rollend, anders knalt ie er na 30 meter al weer uit.
Erik,
Je mag testen hoe makkelijk het pookje bij mijn "Puma" gaat ... dat duw je echt zo uit de versnelling. Ik weet nog goed hoe het bij de Td5 was, daar moest je serieus door een weerstand heen duwen en zat ie eenmaal goed in de versnelling dan kwam ie er echt niet maar zo uit.
Erger nog was dat het de eerste twee jaar bijna spontaan uit de "High" vloog, een stapeltje kaarten duwde het pookje al uit zijn "uiterste" stand.
Wat er precies mis was heb ik niet van nabij gezien maar de dealer die het probleem uiteindelijk oploste meldde dat er ergens een boutje in de weg zat en dat dat ietsje afgevijld moest worden om het pookje (en dus het mechanisme) tot in zijn uiterste stand te kunnen duwen. Sindsdien is het "spontaan" schakelen voorbij.
Anyway, of het nu stroef of makkelijk gaat, het loont sowieso om de pook even (onbelast) door te duwen want als high of low maar net aan aangrijpt is het alleen maar beter dat ie er weer vlot uitklapt.
Groeten MarcS