National luna split charger (in een td5 defender 2004)

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
paul k
Berichten: 302
Lid geworden op: 10 Sep 2014, 12:30

National luna split charger (in een td5 defender 2004)

Berichtdoor paul k » 10 Jun 2016, 11:30

Afgelopen week een split charger gemonteerd. Een gebruikte weliswaar, maar volgens de verkoper prima functionerend.
Alles volgens (het betrekkelijk eenvoudige) schema gemonteerd.
De monitor geeft na een minuut aan dat beide accu's teveel geladen worden, nml boven de 15v.
De nanocom evolution geeft aan dat de laadstroom 14.4 is.
De 4 groene leds van zowel de start als de accessoire accu gaan en blijven knipperen.
De startaccu is een traditionele(plaataccu) al een paar jaar oud (onderhoudsvrije accu)
De accessoire is een optima redtop, ook een paar jaar oud.
Als de Defender een dag heeft stil gestaan en bij niet lopende motor, geeft de indicator 13.2v aan, wat volgens mij een prima conditie is.

Ik kan het knipperen van de 4 groene leds tijdens het rijden niet verklaren.

Wie heeft er ervaring of tips.

Groet en dank,

Paul
Def 2004 TD5 130 HCamperPU
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)

Waterrover
Beheerder
Berichten: 682
Lid geworden op: 08 Mei 2011, 15:49
Locatie: Zoutkamp

Re: National luna split charger (in een td5 defender 2004)

Berichtdoor Waterrover » 10 Jun 2016, 18:55

Ik heb een powerpack van National Luna, beide accu's zijn gelijk en komen overeen met de standaard 110A die in de Disco zitten. Na starten wordt eerst de hoofdaccu geladen (met 4 groene led's), na 5 min wordt de extra accu bijgeschakeld, en zie je bij beide accu's 3 groene led's. Na een tijd rijden raken de accu's vol en gaat de laadspanning naar 2 led's per accu. Ook heb ik het meegemaakt dat alleen de hoofdaccu werd geladen, de extra accu is dan vol en geeft 100% weer. De dynamo schakelt terug wanneer de accu's vol zijn en andersom (full capacity) indien de accu's aan capaciteit verloren zijn. Het verschil zou kunnen zitten in de ongelijkwaardigheid van de twee accu's en/of een dynamo waarvan de outputregeling niet goed werkt.

Chris


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten