LRS1 Doppen, steek- en ringsleutels pre 1960

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
ErwinD90

Re: LRS1 Doppen, steek- en ringsleutels pre 1960

Berichtdoor ErwinD90 » 11 Jun 2016, 04:20

Heren, bedankt voor jullie reacties.

@Joep: Dat gebruikt werd wat ook maar voorhanden is klinkt logisch gezien de tijd waarin de Series 1 gebouwd werden. Ik dacht dat tegen de jaren '60 de schaarste wel over zou zijn. Je link is zeer verhelderend.

@Edward: Een repair operation manual? Ik ga al even mee wat onderzoek naar de Series 1 betreft en ik leer nog elke dag. Vooral dat het officiele werkplaats- en onderdelenhandboek alles behalve compleet is, maar van het boek dat jij noemt heb ik nog niet eerder iets vernomen.

Maar zoals altijd: ik red mezelf wel.
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

Edward

Berichtdoor Edward » 11 Jun 2016, 09:25

ErwinD90 schreef:Heren, bedankt voor jullie reacties.

@Edward: Een repair operation manual? Ik ga al even mee wat onderzoek naar de Series 1 betreft en ik leer nog elke dag. Vooral dat het officiele werkplaats- en onderdelenhandboek alles behalve compleet is, maar van het boek dat jij noemt heb ik nog niet eerder iets vernomen.

Maar zoals altijd: ik red mezelf wel.

Persoonlijk vind ik dat iedere restauratie moet beginnen met de juiste documentatie. Dat is naar mijn mening minimaal het originele werkplaatshandboek, een parts manual en als het er is een repair of restauration manual. (en verder ieder boek of brochure die je te pakken kunt krijgen) :lol: :lol:

10 seconden goegel: https://www.amazon.co.uk/Rover-1948-58- ... 0907073980

Voor de IIa die ik heb kun je hem nog gewoon bij Paddock kopen. Maar aangezien de monteur vroeger ook gewoon moest weten hoe het ding te repareren of onderhouden zijn die boeken er altijd. Zonder een restauratie doen is in mijn ogen niet mogelijk, want hoe wil je anders weten hoe het origineel hoort en welke exacte onderdelen waar horen bij welk bouwjaar etc?
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 11 Jun 2016, 13:43

ErwinD90 schreef:Vooral dat het officiele werkplaats- en onderdelenhandboek alles behalve compleet is

Helemaal mee eens Edward. Ik heb die boeken dus ook meteen na de aankoop van de auto aangeschaft. Van de werkplaatsvariant zelfs twee. Een voor thuis en de ander ligt naast de auto. En twee restoration guides, een van practical classics en een van Haynes. En voor het historisch besef het boek van James Taylor. Desalniettemin kom je soms voor verrassingen te staan.

Defender 90", 2001

Edward

Berichtdoor Edward » 11 Jun 2016, 13:50

ErwinD90 schreef:
ErwinD90 schreef:Vooral dat het officiele werkplaats- en onderdelenhandboek alles behalve compleet is

Helemaal mee eens Edward. Ik heb die boeken dus ook meteen na de aankoop van de auto aangeschaft. Van de werkplaatsvariant zelfs twee. Een voor thuis en de ander ligt naast de auto. En twee restoration guides, een van practical classics en een van Haynes. En voor het historisch besef het boek van James Taylor. Desalniettemin kom je soms voor verrassingen te staan.

Tis ook geen kritiek. Zoals gezegd heb ik alleen Serie II spul en die documentatie is best heel oké. ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 13 Jun 2016, 01:28

De documentatie is inderdaad heel goed Edward maar aan de woorden bout en moer alleen heb ik blijkbaar niet altijd genoeg. Of het onderdeelnummer me verder gaat helpen is dus nu de te beantwoorden vraag. Maar er is een oplossing voor alles:

http://www.landrover-parts.net/categories.php?cat=1

Nu alleen nog even uitvogelen hoe het precies zit met WF, BSF, BSA, GGZ en AZC!
:D

Defender 90", 2001

Terug naar “Techniek”