Onderdeel vraag

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
robwest
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 Jun 2015, 17:01

Onderdeel vraag

Berichtdoor robwest » 04 Jun 2016, 17:04

Hallo Allemaal,

Ik heb sinds vorig jaar een series 3 88 uit 1974 benzine 2.25, deze begon na een half jaar slecht te lopen bij een warme motor.
Een kennis bood aan er naar te kijken en heeft de auto een week ik zijn garage gehad om wat te testen.
Na een week kreeg ik de auto terug met de mededeling dat ie het niet kon vinden, uit eindelijk ben ik er zelf achter gekomen wat het probleem was.
Het probleem zat hem in de Zenith carb. waarvan een o-ring lekte, probleem is inmiddels opgelost maar tijdens het zoeken is een onderdeel van het blok weggehaald om dat dat volgens hem toch niet nodig was. Nu vraag ik mij toch af waar het onderdeel voor dient en of het kwaad kan dat het er niet meer opzit.
Het is een soort filter wat tussen een slang zat die van het motorblok kwam en naar de voet loopt van waar de carb. op gemonteerd zit.
Nu loopt er alleen een slang die uitkomt tussen het blok, hij is dus nergens meer op aangesloten.

Wie kan mij helpen?

Link naar de foto:
https://www.dropbox.com/s/wa346n8mrl7lx ... 4.jpg?dl=0

Groeten,
Rob Westerved

ppw
Berichten: 1292
Lid geworden op: 14 Mei 2010, 17:00
Locatie: 020

Re: Onderdeel vraag

Berichtdoor ppw » 04 Jun 2016, 19:17

als ik het goed heb is het een deksel van een filter.... ik had zo iets achterop m'n tank ( V8) met een glazen huis, lijkt erop dat de jouwe is afgedopt
Afbeelding
zoiets maar dan anders ;)
Afbeelding


http://www.roversnorth.com/Land-Rover-Parts/35
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Gebruikersavatar
Erik Peters
Berichten: 3074
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
Locatie: Heino

Re: Onderdeel vraag

Berichtdoor Erik Peters » 04 Jun 2016, 20:37

robwest schreef:Nu loopt er alleen een slang die uitkomt tussen het blok, hij is dus nergens meer op aangesloten.

Wie kan mij helpen?

Voor zover ik kan nagaan is dat de "crankcase emissionvalve" en die zit tussen het carter en de carburateur. Is om de carterdampen af te voeren en (opnieuw) te verbranden.
Afbeelding
Het membraan schijnt nog wel eens kapot te gaan. Google maar eens op: Crankcase Emission Valve Land Rover Series 3.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Gebruikersavatar
VeeTee
Berichten: 1722
Lid geworden op: 03 Jul 2008, 22:12
Locatie: Gooi & Vechtstreek
Contact:

Re: Onderdeel vraag

Berichtdoor VeeTee » 04 Jun 2016, 20:39

Wellicht iets van carterontluchting ?

Edit: @Erik, ik tik te langzaam... ;)
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

robwest
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 Jun 2015, 17:01

Re: Onderdeel vraag

Berichtdoor robwest » 04 Jun 2016, 21:05

Bedankt Erik, dat is hem inderdaat.
Zo te lezen kan je hem onder de carb. gewoon afdoppen.
Ik laat het maar zoals het nu gedaan is, motor loopt prima zo.

Groeten,
Rob

Gebruikersavatar
Erik Peters
Berichten: 3074
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
Locatie: Heino

Re: Onderdeel vraag

Berichtdoor Erik Peters » 05 Jun 2016, 00:29

robwest schreef:Ik laat het maar zoals het nu gedaan is, motor loopt prima zo.

De carterontluchting dient niet afgedopt te zijn (onder de carburateur wel), Je hebt dan kans op carterdruk en dat wil je niet, dan wordt de olie uit de keerringen e.d. geperst. Eventueel een langere slang monteren met de opening naar onder wijzend zodat er niks in kan komen (ook geen water bij een diepe doorwading).

Groet,

Erik.

@ VeeTee: Dat overkomt mij ook wel eens. :?
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

hnb1965
Berichten: 116
Lid geworden op: 01 Dec 2013, 13:57

Re: Onderdeel vraag

Berichtdoor hnb1965 » 05 Jun 2016, 01:04

De carterontluchting hoort natuurlijk op de originele manier aangesloten te zijn .Als er iets kapot gaat , dan repareer je dat .En dat is niet gewoon een slang naar beneden !! Vr gr Henk B.

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: Onderdeel vraag

Berichtdoor tim » 05 Jun 2016, 08:07

We hoeven niet allemaal puristen te zijn.. :roll:
Op m'n duc 900 heb ik die door wet en regelgeving ingegeven zooi ook omgelegd.
Geeft er geen klap verkeerd door.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

hnb1965
Berichten: 116
Lid geworden op: 01 Dec 2013, 13:57

Re: Onderdeel vraag

Berichtdoor hnb1965 » 05 Jun 2016, 17:59

Natuurlijk Tim , heel goed bezig . Vr gr Henk B.

Gebruikersavatar
Roger72
Berichten: 186
Lid geworden op: 06 Sep 2012, 21:37

Re: Onderdeel vraag

Berichtdoor Roger72 » 05 Jun 2016, 20:24

Een aantal berichten verwijderd,
laten we het gezellig houden heren.
Persoonlijke frustraties en onenigheden, waar of niet waar daar bemoei ik me niet mee, maar liever niet hier openbaar uitvechten :roll:
Ik ben moderator-af.


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten