defender 110 TD5 1999 motor slaat af tijdens rijden

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs

Re: defender 110 TD5 1999 motor slaat af tijdens rijden

Berichtdoor Landmarcs » 29 Jun 2016, 10:31

Erik Peters schreef:Het voltage van het oude batterijtje bedroeg 3,02 Volt en die van het nieuwe batterijtje 3,21 Volt.

Soms is het niet eens het batterijtje maar alleen een zwak contactje waardoor de key-fob je gaat foppen.

Erik Peters schreef:P.S. tijdens starten zakt de spanning tot onder de 11 Volt, maar de motor slaat gewoon aan.

Ik meen wel eens gelezen te hebben dat 10,5 V de ondergrens is voor de Td5 ECU ... de Td5-ECU is in ieder geval gevoeliger voor een te lage spanning als verder nodig voor de werking van een diesel. Bij de "Puma" kan de boordspanning een heel stuk lager wegzakken tijdens het starten en dan blijft ie het gewoon doen.

Groeten MarcS

JVos

Berichtdoor JVos » 29 Jun 2016, 12:41

Ik vermoed dat er dan iets fout is gegaan bij de synchronisatie van de key-fobs van beide sleutels bij de vervanging van de ECU laatst.
Wel vreemd dat de auto een aantal weken gewoon gewerkt heeft.

Ik ga eens een beetje klooien met de sleutels en het alarm vanavond.

@ MarcS, op het moment dat de startmotor aanslaat zakt de spanning wel richting de 10 volt, maar voor dei tijd gaat de auto al niet voorgloeien en slaat de pomp niet aan. Dan heb ik nog een spanning van 12,46 Volt. Dit zou voor de ECU dus geen probleem moeten zijn.

Edward

Berichtdoor Edward » 29 Jun 2016, 14:17

Landmarcs schreef:Ik meen wel eens gelezen te hebben dat 10,5 V de ondergrens is voor de Td5 ECU ... de Td5-ECU is in ieder geval gevoeliger voor een te lage spanning als verder nodig voor de werking van een diesel. Bij de "Puma" kan de boordspanning een heel stuk lager wegzakken tijdens het starten en dan blijft ie het gewoon doen.

Groeten MarcS

Je leest kennelijk selectief. Want je hebt laatst al kunnen lezen dat een Td5 met slechts 6 volt boordspanning het gewoon doet. ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 29 Jun 2016, 20:28

Lees eens selectief de forumregels en/of dit topic Wederom zinloos citaat verwijderd.

Ik heb zoiets gelezen, maar de omstandigheden waaronder een en ander werkte waren mij raadselachtig.
Als de Td5 ook bij lage boordspanningen wil starten is dat des te beter.

En ... ik vond nog dit: http://www.web-rover.co.uk/nav.php?p=td5kb/intmt_cutout
wellicht is dit dan de richting waarin de oplossing gevonden moet worden.

Groeten MarcS

JVos

Re: defender 110 TD5 1999 wil niet starten, wel startmotor, niet pompen of gloeien

Berichtdoor JVos » 09 Jul 2016, 22:19

problemen zijn nog niet opgelost....

IK heb de volgende problemen:
binnenverlichting gaat niet aan als ik de deuren open maak.
Bij sleutel in tweede stand zetten, gaat pomp niet lopen en hij gloeit niet.
Bij starten gaat de startmotor wel rond.
Als ik op alarm probeer te zetten krijg ik twee keer een claxonsignaal.

Immobilisatie is niet ingeschakeld, want motorlampje met bliksemschicht gaat niet branden. ledlampje in snelheidsmeter reageert wel op schakelaar in de deur. alle zekeringen zijn heel.

Ik vermoed een misfunctie van de alarmunit, drie weken geleden is mijn ECU vervangen toe heb ik twee weken gewoon kunnen rijden. kan dat iets met elkaar te maken hebben?

Ik zie geen watersporen op de alarmunit of iets degelijks, maar ik heb hem nog niet open gehad. al wel uitgebouwd.

Ik heb het idee dat de ECU geen signaal krijgt van de alarmunit, of zou de startmotor dan ook niet rond gaan?

Iemand nog suggesties?

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 09 Jul 2016, 22:35

baat het niet...... check het massapunt in de rechter seatbase
gone

JVos

Berichtdoor JVos » 10 Jul 2016, 13:22

die heb ik getest... werkte naar behoren..

conny

Berichtdoor conny » 11 Jul 2016, 12:26

Als het alarm 2x piept, staat er iets open. Meestal de motorkap; dat dingetje rechtsachter (als je voor de auto staat). Druk gelijk even de crash sensor in; als die "aan" staat, dan hoor je de pomp ook niet, de startmotor draait wel en hij start dan ook niet.

JVos

Berichtdoor JVos » 11 Jul 2016, 22:41

Het alarm is inmiddels weer werkend. Alle schakelaars van de deuren heb ik nagelopen en ook het plaatje waar de motorkapsensor op vast zit iets omhoog gebogen..... maar meer resultaat heb ik niet geboekt.

Hoe kan ik zien dat de crash switch ingeschakeld is? deze lijkt nu aan de bovenkant ingedrukt te zijn. dat hoort toch zo?

Wat ik erg vreemd vind is dat de binnenverlichting niet reageert op geopende deuren. Bij het handmatig inschakelen van de lampen werken deze wel. Als ik het nameet, blijkt er op beide draden ( de paarse en de paarswitte) spanning te staan. Terwijl de paarswitte als massa dient op het moment dat de deur open gaat. En dit wordt geregeld in de alarm-unit. en dit is bij allebei de lampen het geval.

Ergens een aantal beschadigde kabels waardoor deze storingen ontstaan?

Begin een beetje radeloos te worden hier.....

conny

Berichtdoor conny » 12 Jul 2016, 14:37

Je kan de crash switch omzeilen door beide draden aan elkaar te verbinden. Controle; klap er op en dan komt het knopje omhoog.

Terug naar “Techniek”