defender 110 TD5 1999 motor slaat af tijdens rijden
-
Roger B.
Re: defender 110 TD5 1999 motor slaat af tijdens rijden
ding zit er niet voor niets, als je auto na een ongeval zijn tank op straat leegpompt omdat jij die switch omzeilt hebt...... zou het maar zo duur kunnen worden
gone
-
Landmarcs
JVos schreef:Het alarm is inmiddels weer werkend. Alle schakelaars van de deuren heb ik nagelopen en ook het plaatje waar de motorkapsensor op vast zit iets omhoog gebogen..... maar meer resultaat heb ik niet geboekt.
JVos,
Heb je ook het pinnetje onder het ribbelcondoompje van de motorkap-sensor gechecked ?
Dat pinnetje breek makkelijk af als je iets onder de motorkap doet dat wat meer armslag nodig heeft.
Eventueel met wat tape, een stukje fietsbinnenband en/of een tie-rapje het condoompje wat strakker over het pinnetje trekken, dan steekt het gebroken deel in de sensor en werkt alles goed. (Don't ask me how I know ... )
Groeten MarcS
ja die heb ik gecontroleerd, net als alle andere deurschakelaars, allemaal een keer los gehad en schoon gemaakt. Met als resultaat dat het alarm wel weer werkt.
Echter de binnenverlichting reageert nog steeds niet op de deuren. Wel gaat deze even kort aan bij het van het alarm halen van de auto (hoort dat zo?). Ook de brandstofpomp en voorgloeien werkt nog niet helaas. ik verdenk toch een storing in de alarm-unit. als gevolg van het recentelijk vervangen van de ECU? Of kan er een oorzaak zijn de recentelijk mij ECU gesloopt heeft en nu mijn alarm-unit?
Gisteren in de auto naar de garage afgevoerd om het een en ander uit te laten lezen en door te laten meten, ik heb het opgegeven om het zelf uit te zoeken.
Echter de binnenverlichting reageert nog steeds niet op de deuren. Wel gaat deze even kort aan bij het van het alarm halen van de auto (hoort dat zo?). Ook de brandstofpomp en voorgloeien werkt nog niet helaas. ik verdenk toch een storing in de alarm-unit. als gevolg van het recentelijk vervangen van de ECU? Of kan er een oorzaak zijn de recentelijk mij ECU gesloopt heeft en nu mijn alarm-unit?
Gisteren in de auto naar de garage afgevoerd om het een en ander uit te laten lezen en door te laten meten, ik heb het opgegeven om het zelf uit te zoeken.
Klopt; binnenverlichting gaat aan bij het van alarm af halen.
opgelost!
Uiteindelijk is bij de garage onder garantie een nieuwe ECU geplaatst. De vorige had 600km gelopen.
Niets af hoeven rekenen, en ook is een versleten multiriem gratis vervangen.... voor de overlast... top!
Een garage in diskrediet brengen op het forum is niet gewenst, maar een spreekwoordelijke veer in de reet mag wel hoop ik?
AG landrover Unlimited.... bedank!
Groeten,
Jasper
Uiteindelijk is bij de garage onder garantie een nieuwe ECU geplaatst. De vorige had 600km gelopen.
Niets af hoeven rekenen, en ook is een versleten multiriem gratis vervangen.... voor de overlast... top!
Een garage in diskrediet brengen op het forum is niet gewenst, maar een spreekwoordelijke veer in de reet mag wel hoop ik?
AG landrover Unlimited.... bedank!
Groeten,
Jasper
-
martijn_vK
Mooi! Maar wat is nu de garantie dat deze ECU niet ook stuk gaat na een week of twee? Zijn er meer zaken onderzocht? Of was de vorige ECU sowieso al gaar toen hij gemonteerd werd?
@Martijn,
Er werd inderdaad van uitgegaan dat de geleverde ECU gaar was. Echter lijkt er nu toch meer aan de hand, want gisteren is de auto er weer mee gestopt. Erg vreemd.
Ik ben gisteren gewoon 80 km gereden, gisteren thuis gekomen en in de avond begonnen alles weer in te bouwen wat ik los had gehad om het euvel te vinden. Tussendoor de motor ook nog lopend gehad. Tijdens het inbouwen van de radio wilde ik de motor weer even laten lopen, omdat de radio geen spanning had terwijl de auto niet op contact stond... en helaas..... weer dood....
Wel startmotor, maar geen voorgloeien en geen pomp die loopt....
Net garage gebeld, maar die staan ook voor een raadsel.
Een slecht contact bij de radio kan de ECU toch niet naar de kl*** helpen?
Er werd inderdaad van uitgegaan dat de geleverde ECU gaar was. Echter lijkt er nu toch meer aan de hand, want gisteren is de auto er weer mee gestopt. Erg vreemd.
Ik ben gisteren gewoon 80 km gereden, gisteren thuis gekomen en in de avond begonnen alles weer in te bouwen wat ik los had gehad om het euvel te vinden. Tussendoor de motor ook nog lopend gehad. Tijdens het inbouwen van de radio wilde ik de motor weer even laten lopen, omdat de radio geen spanning had terwijl de auto niet op contact stond... en helaas..... weer dood....
Wel startmotor, maar geen voorgloeien en geen pomp die loopt....
Net garage gebeld, maar die staan ook voor een raadsel.
Een slecht contact bij de radio kan de ECU toch niet naar de kl*** helpen?