kloenk Disco TD5 Automaat 1999

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
sleen42

kloenk Disco TD5 Automaat 1999

Berichtdoor sleen42 » 18 Mei 2016, 08:20

Ja,weer zo'n vage klacht :P

Bij ongeveer 55km/h klinkt er een zachte "kloenk"van onder de auto vandaan.Ik kan nog niet echt bepalen of het nu van voren of uit het midden vandaan komt.Het is echt telkens bij deze snelheid.Het beste hoor je het bij het versnellen van de auto dus minder als je het gas los laat en de auto laat rollen.Ik denk zelf iets in de bak want waarom anders precies bij de zelfde snelheid?
Leuke van dit soort geluiden is dat je het alleen hoort als je rijdt.Er naast lopen of er onder liggen brengt dan niets :lol:
Misschien iemand die klacht bekend in de oren klinkt(kloenkt)

Ook gaat het waarschuwingslampje voor te hoge baktemperatuur soms branden.Zolang je rijdt meestal niet maar als je in de stad rijdt en veel moet stoppen dan gaat hij aan.Rij je dan weer een aantal km gewoon door dan gaat hij uit.In wlek gedeelte van de radiateur zit de koeler van de bak?Dan kan ik eens proberen of ik hem schoon kan spuiten,misschien zit hij wel vol modder?

Jeroen
Laatst gewijzigd door sleen42 op 18 Mei 2016, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Discovery Td5 werk auto:-)

marcel vonk

Re: kloenk

Berichtdoor marcel vonk » 18 Mei 2016, 09:39

nog vager, als het blijkt over een Suzuki Alto te gaan!? :D

Waterrover
Beheerder

Berichtdoor Waterrover » 18 Mei 2016, 10:41

sleen42 schreef:Ja,weer zo'n vage klacht :P

Bij ongeveer 55km/h klinkt er een zachte "kloenk"van onder de auto vandaan.Ik kan nog niet echt bepalen of het nu van voren of uit het midden vandaan komt.Het is echt telkens bij deze snelheid.Het beste hoor je het bij het versnellen van de auto dus minder als je het gas los laat en de auto laat rollen.Ik denk zelf iets in de bak want waarom anders precies bij de zelfde snelheid?
Leuke van dit soort geluiden is dat je het alleen hoort als je rijdt.Er naast lopen of er onder liggen brengt dan niets :lol:
Misschien iemand die klacht bekend in de oren klinkt(kloenkt)

Ook gaat het waarschuwingslampje voor te hoge baktemperatuur soms branden.Zolang je rijdt meestal niet maar als je in de stad rijdt en veel moet stoppen dan gaat hij aan.Rij je dan weer een aantal km gewoon door dan gaat hij uit.In wlek gedeelte van de radiateur zit de koeler van de bak?Dan kan ik eens proberen of ik hem schoon kan spuiten,misschien zit hij wel vol modder?

Jeroen

Het lijkt mij handig als je wat meer vertelt over je auto, dan weet iedereen waar je eventueel het probleem zou kunnen zoeken. Aan "Kloenk" heb je niet zoveel. :roll:

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 18 Mei 2016, 11:09

Waterrover schreef:.....
Het lijkt mij handig als je wat meer vertelt over je auto, ..... Aan "Kloenk" heb je niet zoveel. :roll:

Ik gok dat het om een Disco Td5 automaat gaat.

(En mij lijkt dat als je niet zeker weet of je radiator dicht zit het sowieso geen kwaad kan die eens schoon te spuiten.)

MarcS

conny

Berichtdoor conny » 18 Mei 2016, 11:42

Volgens mij hebben de R380 bakken geen oliekoeler gekregen van de fabriek in onze contreien. Hebben alleen de "hete" landen. Daarom heb ik er bij die van mij er maar eentje opgeschroefd. :roll:

Edward

Berichtdoor Edward » 18 Mei 2016, 12:32

Uit het onderschrift is te halen dat het om een Disco Td5 gaat, maar het is nogal een wezenlijk verschil of het een handbak of automaat is........ :shock: :shock:

Een handbak heeft idd helemaal geen oliekoelert.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

sleen42

Re: kloenk Disco TD5 Automaat 1999

Berichtdoor sleen42 » 18 Mei 2016, 12:41

Ja,sorry,even te vlug gepost :oops:

Is dus een Discovery Td5 Automaat van 1999 met net 3ton op de teller.

Jeroen

conny

Berichtdoor conny » 18 Mei 2016, 13:38

Dan zul je bij die snelheid wel het schakelen van de automaat horen; is een nieuwe auto voor je; heeft hij al een grondige beurt gehad? Automaat door laten spoelen. Wordt hij vrolijk van. ;)

sleen42

Berichtdoor sleen42 » 18 Mei 2016, 14:13

Nee is niet het schakelen van de bak.Als je behoorlijk doortrapt dan is het er niet of in ieder geval hoor je het dan niet.Ik heb al gekeken naar de kruisjes van de cardanassen maar daar zit geen beweging in.Het is ook echt alleen bij die snelheid,anders niet. :?:

Waterrover
Beheerder

Berichtdoor Waterrover » 18 Mei 2016, 15:10

sleen42 schreef:Ja,weer zo'n vage klacht :P

Jeroen

De oliekoeler voor de automaat is een aparte kleine radiateur, die verscholen ligt achter de koelwaterradiateur, is dus geen onderdeel ervan. 'Even' schoonspuiten gaat dus niet, je zal de oliekoeler moeten ontkoppelen en eruit moeten halen. Vergeet niet het draadje van de olietemperatuurvoeler los te halen.

Terug naar “Techniek”