Hallo allemaal,
Weinig verstand van mijn laro hebbende wil ik vragen: na gebonk en een gierend geluid bij hogere toeren ben ik eens onder de auto gaan kijken en meen te zien dat de lager in het differentieel voor de cadanas erg versleten is en zelfs rammelt. De kinetische koppeling ( als dat zo heet ) van de cadanas heeft m.i. ook veel te veel ruimte. Tevens loopt er olie uit het differentieel. Vraag, kan ik de cadanas weghalen en dan toch ( allicht zonder voorwiel aandrijving ) naar een garage rijden?
Bij voorbaat dank voor een antwoord.
110 300Tdi 1998 : Differentieel
Re: Differentieel
jep, dat kan, mits je 'm in difflock zet.
- we gaan uit van een defender ?-
- we gaan uit van een defender ?-
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het is gebruikelijk om autotype, motor etc. etc. te vermelden in het topic titel, dat kan soms helpen bij de antwoorden.
Maar in het algemeen - ja, dat kan. Je kunt de cardanas verwijderen en je alleen voor- of achterwielaandrijving hebt (afhankelijk van welke cardan je wegneemt). Echter de differentieel blijft ook dan meedraaien, omdat hij dan aangedreven wordt door de steekassen (via de draaiende wielen), die zul je dus ook moeten verwijderen als je wilt dat het diff niet draait.
Met kinetische koppeling bedoel je waarschijnlijk de kruisjes van de cardanas?
Maar in het algemeen - ja, dat kan. Je kunt de cardanas verwijderen en je alleen voor- of achterwielaandrijving hebt (afhankelijk van welke cardan je wegneemt). Echter de differentieel blijft ook dan meedraaien, omdat hij dan aangedreven wordt door de steekassen (via de draaiende wielen), die zul je dus ook moeten verwijderen als je wilt dat het diff niet draait.
Met kinetische koppeling bedoel je waarschijnlijk de kruisjes van de cardanas?
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
Dank voor de reactie en sorry dat ik niet genoeg info verstrekte. Eerste keer weet je. Het gaat om mijn 110 300 tdi uit 1998.
Ik woon ik frankrijk en het was een voormalige gendarmerie auto waarvan de sporen nog te zien zijn. Wel leuk maar een verdomd moeilijke kleur ( licht blauw ) om bij te krijgen. Laten mengen in Ned maar nog steeds niet precies. Hhop het lager zelf te repareren maar heb weinig vertrouwen in mezelf. Au revoir.
Ik woon ik frankrijk en het was een voormalige gendarmerie auto waarvan de sporen nog te zien zijn. Wel leuk maar een verdomd moeilijke kleur ( licht blauw ) om bij te krijgen. Laten mengen in Ned maar nog steeds niet precies. Hhop het lager zelf te repareren maar heb weinig vertrouwen in mezelf. Au revoir.
Er is veel te vinden op internet, zowel filmpjes als uitleg:
https://www.google.nl/search?num=100&client=firefox-b&q=defender+diff+bearing+replacement&oq=defender+diff+bearing+replacement&gs_l=serp.3...146858.148813.0.149391.9.9.0.0.0.0.183.882.6j3.9.0....0...1c.1.64.serp..0.8.795...33i21.pXJLHDXxA58
Als je er zelf aan begint, maak er dan foto's van om hier te laten zien, stop en vraag als je het niet zeker weet, forceer niets.
De topic titel kan je zelf aanpassen, als ik het goed heb.
https://www.google.nl/search?num=100&client=firefox-b&q=defender+diff+bearing+replacement&oq=defender+diff+bearing+replacement&gs_l=serp.3...146858.148813.0.149391.9.9.0.0.0.0.183.882.6j3.9.0....0...1c.1.64.serp..0.8.795...33i21.pXJLHDXxA58
Als je er zelf aan begint, maak er dan foto's van om hier te laten zien, stop en vraag als je het niet zeker weet, forceer niets.
De topic titel kan je zelf aanpassen, als ik het goed heb.
-
Landmarcs
Guillaume schreef:Dank voor de reactie en sorry dat ik niet genoeg info verstrekte. Eerste keer weet je. Het gaat om mijn 110 300 tdi uit 1998.
Alors .... zo-eentje dus:
Salutations MarcS