Adres voor maatwerk uitlaat?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
The_Dutchman

Adres voor maatwerk uitlaat?

Berichtdoor The_Dutchman » 15 Apr 2016, 09:49

Mijn Defender 90 met 2.0 MPI heeft een nieuwe uitlaat nodig. Omdat deze combinatie Defender/motor een speciale order was voor de Italiaanse Carabinieri is het niet mogelijk gebleken om aan originele onderdelen te komen. Ook de officiele dealer kon niet achterhalen wat er nodig was.
Bijgevolg zal ik dus een uitlaat op maat moeten laten maken en vandaar deze oproep: weet iemand een adres binnen 50 km rond Utrecht waar ik een maatwerk-uitlaat kan laten maken? Ik heb wat adressen verder weg maar dan ben ik een hele dag kwijt om het voor elkaar te krijgen.

Alvast bedankt!

conny

Re: Adres voor maatwerk uitlaat?

Berichtdoor conny » 15 Apr 2016, 11:12

Wij zijn allemaal een dag kwijt voor die uitlaat als we naar het standaard-adres in verweggistan gaan :( EPS in Hoogezand. Is nu eenmaal zo; iets anders zou ik zo snel niet weten.

Edward

Berichtdoor Edward » 15 Apr 2016, 13:50

Voor een Bmw motor (Afrikaanse uitvoering) zijn ze gewoon in UK te bestellen. Dus ik neem aan dat die voor de 4 cilinder ook wel te koop is.

Heb je al op http://cat.lrparts.ru/ gekeken? Daar staan ook 4 cilinders op alleen moet je ff met je VIN kijken of ze erbij staan. Dan ff goegelen op het onderdeelnummer dat bovenkomt en waarschijnlijk kun je dat dan gewoon bestellen. ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Edward

Berichtdoor Edward » 15 Apr 2016, 13:51

conny schreef:Wij zijn allemaal een dag kwijt voor die uitlaat als we naar het standaard-adres in verweggistan gaan :( EPS in Hoogezand. Is nu eenmaal zo; iets anders zou ik zo snel niet weten.

Niet allemaal, het is minder dan 20 minuten sturen naar Kiel Windeweer...... :lol: :lol:
Edward van Vugt

Houston

Berichtdoor Houston » 15 Apr 2016, 21:50

Of nog minder; 't zijn praktisch m'n buren. ;)

Contribute to the scenery; drive a Land Rover!

piet_g

Berichtdoor piet_g » 16 Apr 2016, 09:34

Het ligt er natuurlijk aan welk stuk je nodig hebt om weer op een origineel stuk van de uitlaat verder te kunnen gaan.. want het meeste zijn losse stukken welke je met klemmen en van die sticky pasta aan elkaar maakt..

als het maar een specifiek stuk is zonder potten enzo. dan zou je kunnen kijken of er in de buurt geen machine fabriek is die je verder kan helpen. die hebben meestal ook alle tools in huis om zoiets te maken en te buigen.. vaak ook alles van RVS als je dat zou willen.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Edward

Berichtdoor Edward » 16 Apr 2016, 14:03

Met een setje losse lasbochten, wat aandacht en tijd kun je zowat iedere vorm downpipe zelf maken. Tis wat werk maar tenzij je in UK een originele uitlaat vind (die volgens mij gewoon leverbaar moet zijn) is het wel de leukste en voordeligste oplossing. :lol: :lol:
Edward van Vugt

The_Dutchman

Berichtdoor The_Dutchman » 18 Apr 2016, 12:56

piet_g schreef:Het ligt er natuurlijk aan welk stuk je nodig hebt om weer op een origineel stuk van de uitlaat verder te kunnen gaan.. want het meeste zijn losse stukken welke je met klemmen en van die sticky pasta aan elkaar maakt..

als het maar een specifiek stuk is zonder potten enzo. dan zou je kunnen kijken of er in de buurt geen machine fabriek is die je verder kan helpen. die hebben meestal ook alle tools in huis om zoiets te maken en te buigen.. vaak ook alles van RVS als je dat zou willen.

Vanaf de katalysator tot de eindpijp moet alles worden vervangen, dus ook de twee dempers.

Edward schreef:Met een setje losse lasbochten, wat aandacht en tijd kun je zowat iedere vorm downpipe zelf maken. Tis wat werk maar tenzij je in UK een originele uitlaat vind (die volgens mij gewoon leverbaar moet zijn) is het wel de leukste en voordeligste oplossing. :lol: :lol:

Die oplossing vereist wel lasvaardigheden want om die bochtjes met ducktape aan elkaar vast te plakken zal de APK keurmeester denk ik niet goed vinden. In de UK zijn de onderdelen niet te vinden. Er zijn maar zo'n 1800 van deze Defenders gemaakt (allemaal voor Italië) dus voor de lokale UK markt was/is er geen behoefte aan reserve onderdelen. Ik had nog even de hoop om een TD5 uitlaat aan te laten passen (pijp diameter is wel groter) maar omdat mijn benzinetank midden-achter tussen de kokerbalken zit, zit die behoorlijk in de weg.

Maatwerk is dan waarschijnlijk de snelste/beste oplossing.

Edward

Berichtdoor Edward » 18 Apr 2016, 13:09

The_Dutchman schreef:
Maatwerk is dan waarschijnlijk de snelste/beste oplossing.

Maar is ook het duurst. Ben nog nooit bij EPS weggelopen zonder tussen de 1500 en 2500 voor een uitlaat afgetikt te hebben. :roll: :roll: Gelukkig nooit voor een wagen van mij :lol: :lol:

Ik zou eerst eens onderzoeken welke delen ik van Land Rover kon gebruiken, kan me niet voorstellen dat er geen dempers en pijpdelen overeenkomen met andere modellen. Dan hoeft er wellicht maar heel weinig pas gemaakt/ gelast te worden.

Overigens hoef je daarvoor niet naar EPS, dat kan de gemiddelde garagehouder ook wel. ;)
Edward van Vugt

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 18 Apr 2016, 15:23

Met uitlaat onder je arm naar een Century, dan naar wat zoeken waar je wat mee kan. In het grijze verleden genoeg klanten op deze manier geholpen.

http://www.usn-centuri.nl/vestigingen

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

Terug naar “Techniek”