Wat is jullie ervaring? TF? BM? BP?
Wat is jullie ervaring? TF? BM? BP?
Dag liefhebbers/kenners, ik wil rondom nieuwe HD veren en schokbrekers +1"of max +2" plaatsen onder onze Disco 2 TD5. Met de auto wordt regelmatig een zware trailer getrokken en regelmatig offroad. Is de bedoeling dat we naar Wales gaan voor een roadbook te rijden. Ik wil een keus maken tussen Terrafirma, Bearmach en Britpart. Ik lees/hoor regelmatig negatieve reacties over TF terwijl het spul er goed uitziet. Wat kan ik nu het beste kopen? TF (medium duty veren en prosport shocks) of BM (BA2104 + BA2232) of BP (DA4198 + DA4197). Wat zijn jullie ervaringen?? Ik wil het financieël binnen de perken houden, is een oude Disco (16 jaar) en moet leuk blijven.
Re: Wat is jullie ervaring? TF? BM? BP?
TerraFirma ziet er errug goed uit! In de winkel..na twee weken op je wagen ligt de lak elders.
Ik heb het geprobeerd en vind het rommel.
De gele veren van Brittpart vind ik lelijk maar wel goed! Op een D2 vind ik de Koni Raid shocks een erg goede match.
De gele veren van Brittpart vind ik lelijk maar wel goed! Op een D2 vind ik de Koni Raid shocks een erg goede match.
Laatst gewijzigd door Edward op 11 Apr 2016, 11:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Waterrover
- Beheerder
Als je het financieel binnen de perken wil houden, dan zou je achter, een kleine veer in je grote spiraalveer kunnen zetten voor extra demping. Deze werkt alleen als de auto geladen is, of als je een zware last op de kogel hebt. En bv Koni Heavy Track als demper. Redelijk betaalbaar en goed.
Zelf heb ik Koni Raid eronder staan, een dikke demper die meer dan voldoende reserve heeft om een 3 ton zware disco in het gareel te houden. Duur maar goed.
Groet, Chris
Zelf heb ik Koni Raid eronder staan, een dikke demper die meer dan voldoende reserve heeft om een 3 ton zware disco in het gareel te houden. Duur maar goed.
Groet, Chris
Edward schreef:TerraFirma ziet er errug goed uit! In de winkel..na twee weken op je wagen ligt de lak elders.![]()
Ik heb het geprobeerd en vind het rommel.
Kan ik beamen. Heb deze combi (Koni Raid shocks + gele BP veren) al 'n jaar of zes op de 110 zitten, 2" verhoogd.
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
> www.titunet.nl <
Waterrover schreef:Als je het financieel binnen de perken wil houden, dan zou je achter, een kleine veer in je grote spiraalveer kunnen zetten voor extra demping. Deze werkt alleen als de auto geladen is, of als je een zware last op de kogel hebt. En bv Koni Heavy Track als demper. Redelijk betaalbaar en goed.
Zelf heb ik Koni Raid eronder staan, een dikke demper die meer dan voldoende reserve heeft om een 3 ton zware disco in het gareel te houden. Duur maar goed.![]()
Groet, Chris
Ik bedoel idd de Heavy Track. Qua prijs/kwaliteit een hele mooie demper die nog redelijk geprijsd is. De Raid vind ik nog mooier maar wel wat kostbaarder.
Edward van Vugt
Edward schreef:Ik bedoel idd de Heavy Track. Qua prijs/kwaliteit een hele mooie demper die nog redelijk geprijsd is. De Raid vind ik nog mooier maar wel wat kostbaarder.(lees: voor 1 Raid koop je zowat 4 Heavy Tracks)
Raid? Heavy Track? of Heavy Track Raid? Verwarrend
Vincent
> www.titunet.nl <
> www.titunet.nl <
Nou, superfijn deze reacties al, ik ga voor de gele BP veren in ieder geval, tja het is Britpart maar ik hoor er geen slechte berichten over. De Koni's zijn wel duur hoor, misschien wel waar voor z'n geld. Ik ga het toch proberen met de Britpart Gaz denk ik. Vis in Scheveningen heeft er hele goede ervaringen mee.
VeeTee schreef:Edward schreef:Ik bedoel idd de Heavy Track. Qua prijs/kwaliteit een hele mooie demper die nog redelijk geprijsd is. De Raid vind ik nog mooier maar wel wat kostbaarder.(lees: voor 1 Raid koop je zowat 4 Heavy Tracks)
Raid? Heavy Track? of Heavy Track Raid? Verwarrend... Want die laatste bestaan ook (en die bedoelde ik)...
Euh, volgens mij is het altijd een Heavy Track en de duurdere is de Heavy Track Raid.
bart4x4 schreef:Nou, superfijn deze reacties al, ik ga voor de gele BP veren in ieder geval, tja het is Britpart maar ik hoor er geen slechte berichten over. De Koni's zijn wel duur hoor, misschien wel waar voor z'n geld. Ik ga het toch proberen met de Britpart Gaz denk ik. Vis in Scheveningen heeft er hele goede ervaringen mee.
Met beide heb ik ook heel goede ervaringen op Defenders. Zal op een Disco vast niet heel anders zijn.
Maar Defender heb ik veel verbouwd, Disco's maar weinig want die doen standaard al wat ze moeten doen!
Edward van Vugt
Thanks, ik heb ze besteld. Bedankt voor de snelle reacties
Neem voor de dempers dan monroe, vriendelijk geprijst met een goede kwalitiet. Geen koni's heavy of raid maar gewoon goed net als de gele bp veren. Tja over kleur kunnen we twisten en anders de verfkwast of spuit terhand nemen
Groet Jan
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.