Wat is jullie ervaring? TF? BM? BP?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Penguin

Re: Wat is jullie ervaring? TF? BM? BP?

Berichtdoor Penguin » 11 Apr 2016, 17:14

Onder onze Def 110 steken nu een maand of 2 big-bore's van TerraFirma en HD veren.
De verf hangt er nog aan, en de veren en dempers doen goed hun werk.

britpart noemt ik sh!tpart. Nog niet 1 product van hen waar ik tevreden over ben.
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 11 Apr 2016, 21:37

ligt er volledig aan wat je koopt van Britpart, denk je voor twee kwartjes topspul te kopen, dan wordt je teleurgesteld. Britpart levert ook OEM spul, is daarmee niet of nauwelijks voordeliger dan OEM van andere leveranciers.

Verder heb ik TF bigbores gezien op een zekere tonga-groene 130 die naast het feit dat ze al eens vervangen waren onder garantie, na een jaar nogal euhhh,, oranje waren... niet veel later was er weer een afgeknapt en de ander flink krom en er was recent niets anders mee gedaan dan een ritje coast to coast in de uk
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 11 Apr 2016, 22:36

Roger B. schreef:ligt er volledig aan wat je koopt van Britpart, denk je voor twee kwartjes topspul te kopen, dan wordt je teleurgesteld. Britpart levert ook OEM spul, is daarmee niet of nauwelijks voordeliger dan OEM van andere leveranciers.

Verder heb ik TF bigbores gezien op een zekere tonga-groene 130 die naast het feit dat ze al eens vervangen waren onder garantie, na een jaar nogal euhhh,, oranje waren... niet veel later was er weer een afgeknapt en de ander flink krom en er was recent niets anders mee gedaan dan een ritje coast to coast in de uk

Twee afgebroken, een krom, twee lek. Maar verder prima spul :lol: :lol: :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

bart4x4

Berichtdoor bart4x4 » 11 Apr 2016, 22:40

Vis Scheveningen is niet voor niks gestopt met de verkoop van TF dempers. Zij verkopen nu in de plaats Britpart Gaz dempers en de Britpart veren. De website van TF ziet er echter wel heel verleidelijk en professioneel uit.

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 11 Apr 2016, 23:44

die Super Gaz verkopen ze al langer dan de TF. Ik heb overigens op de 130 OME aan de achterzijde en voorzijde gewoon OEM, beetje husselen met de letters en je hebt wat goeds :)

Groet Ron

Ps: overigens de 110 rondom origineel
110-Td5 X-tech 2006

Penguin

Berichtdoor Penguin » 12 Apr 2016, 06:43

Roger B. schreef:Verder heb ik TF bigbores gezien op een zekere tonga-groene 130 die naast het feit dat ze al eens vervangen waren onder garantie, na een jaar nogal euhhh,, oranje waren... niet veel later was er weer een afgeknapt en de ander flink krom en er was recent niets anders mee gedaan dan een ritje coast to coast in de uk

En hoelang was dit dan geleden? Want op die van mij is nergens iets van oranje terug te vinden. Zijn door en door grijs.

In alle geval mijn ervaring met sh!tpart spullen is te slecht om het ooit nog te willen. Wat dan ook.
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 12 Apr 2016, 17:06

Denk dat ik ze anderhalf jaar terug een keer met antigravel zwart gespoten heb... toen waren ze nog geen jaar oud meen ik... maar dat kleurtje was niet het probleem.... afbreken wel
gone

Penguin

Berichtdoor Penguin » 06 Jan 2017, 16:38

Ondertussen 30000km met de Big-Bore en verschillende off-road trips met zwaar geladen def.
Nog steeds in orde.
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding

larobart4x4

Berichtdoor larobart4x4 » 07 Jan 2017, 08:08

Ik rij nu een klein jaartje met de 2" BP veren en dito dempers, verschillende ritten mee gedaan en doen het goed. Als ik het nog eens had gedaan dan had ik iets meer geld in dempers gestoken. Als je wat fors over een snelheidsremmende drempel rijdt dan voel je dat de demping iets achter blijft. Maar alle waar voor z'n geld.

Gr Bart

Terug naar “Techniek”