Spontaan afgaan alarm Defender TD5 bj 2002
- Bram Willems
Spontaan afgaan alarm Defender TD5 bj 2002
HELP! Mijn alarm gaat op de meest vreemde momenten/tijden vanzelf af. Betreft Defender 90 Td5 bouwjaar 2002. Na uitzetten met afstandsbediening geeft de auto een vreemd tweetoeterig geluid..Handmatig op slot lukt op dat moment niet, alles springt weer open. Wie o wie weet een oplossing? Groet Bram.
Herinner je gisteren,
droom van morgen,
Leef vandaag!
droom van morgen,
Leef vandaag!
Re: Spontaan afgaan alarm Defender TD5 bj 2002
Deurschakelaars even schoonmaken en vooral ook de schakelaar onder de motorkap. Dat is meestal de schuldige in mijn ervaring. 
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Dat 2x toeteren betekent dat er iets niet (goed) dicht zit. Motorkap goed dicht? Inderdaad dan schakelaars controleren. Ik had na een klusje ook een keer de stekker van de linkerachter deur eraf liggen...
Failing to prepare is preparing to fail!
-
Waterrover
- Beheerder
Wat verder een oorzaak kan zijn voor onbedoeld afgaan van het alarm, is ongedierte. Vooral als je spinrag bij de melder ziet, (de spin is even weg) zal die zeker terugkomen. Wanneer de spin over de IR-sensor loopt zal deze i.v.m. het waarnemen van beweging, het alarmsysteem activeren. Vooral als je buiten met de auto bezig bent, en de deuren openstaan, geef je ongedierte een kans om binnen te komen.
Het afgaan van alarmsystemen in fabrieken en kantoren, wordt voor 90% veroorzaakt door ongedierte.
Groet, Chris
Het afgaan van alarmsystemen in fabrieken en kantoren, wordt voor 90% veroorzaakt door ongedierte.
Groet, Chris
-
Landmarcs
Bram Willems schreef:HELP! Mijn alarm gaat op de meest vreemde momenten/tijden vanzelf af. Betreft Defender 90 Td5 bouwjaar 2002. Na uitzetten met afstandsbediening geeft de auto een vreemd tweetoeterig geluid..Handmatig op slot lukt op dat moment niet, alles springt weer open. Wie o wie weet een oplossing? Groet Bram.
Bram,
Als het deur-vergrendel-alarm-systeem tussen 2002 en 2010 niet erg veel veranderd is (wat ik even aanneem, waarschijnlijk geen domme aanname) dan heb je wellicht nog een tweede probleem: Als bij mij de linker deur niet goed dicht zit kan ik de auto op allerlei manieren op slot doen maar op ongeveer iedere manier springt ie dan direct weer open. Blijft er wellicht ergens iets hangen / valt het slot echt goed dicht aan de bestuurders-kant ?
Groeten MarcS
PS Met spinnetjes en andere "ondieren" heb ik ook ruimschoots ervaring, onverwachts afgaan van het alarm, liefst 's ochtends erg vroeg, of 's avonds laat.
- Bram Willems
Het wordt me steeds duidelijker, allereerst alle deurcontactjes schoonmaken cq vervangen en ook die van de motorkap.
Dank voor alle reacties zover.
Herinner je gisteren,
droom van morgen,
Leef vandaag!
droom van morgen,
Leef vandaag!
-
Landmarcs
Bram Willems schreef:Het wordt me steeds duidelijker, allereerst alle deurcontactjes schoonmaken cq vervangen en ook die van de motorkap.
Tja, paradoxaal genoeg denk ik niet dat het aan de deurcontactjes ligt, die geven eerder vals géén contact (dus vals deur dicht) als vals wel (mijn ervaring is dat het interieur-licht soms om "rammelen" aan het contactje vraagt, met dat rammelen herstel je dan het moeizame contact).
Het motor-kap-contactje is soms wel de bron van kort-alarm-toeteren (tweemaal) bij het op alarm zetten: Het schakel-pennetje wil makkelijk afbreken -- een slukje oude fietsbinnenband en/of wat duct-tape kunnen helpen het pennetje op z'n plek te houden (en half ingedrukt), dan houd je de functionaliteit zonder de kwetsbaarheid (het pennetje komt zover naar buiten dat het makkelijk afbreekt als je bijv de motorkap eraf haalt, of gewoon een beetje wild aan het werk ben rond koppeling en rem-hoofdcylinders.
Groeten MarcS
- Erik Peters
Landmarcs schreef:Tja, paradoxaal genoeg denk ik niet dat het aan de deurcontactjes ligt, die geven eerder vals géén contact (dus vals deur dicht) als vals wel (mijn ervaring is dat het interieur-licht soms om "rammelen" aan het contactje vraagt, met dat rammelen herstel je dan het moeizame contact).
Dan heb ik met mijn 300 Tdi toch een andere ervaring; namelijk dat spontaan de binnenverlichting ging branden terwijl de deuren dicht zaten en ik reed. Ik vermoed door vocht op/bij de deurschakelaar. Na vervangen van beide (voor)deurschakelaars is het nog niet weer voorgekomen.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
- Bowmore_and_more
zelfs bij een nieuwe defender geven de deurcontactjes storing..... Succes met zoeken (of beter: succes met vinden
)
André Nagel
Lage sportwagens zijn best leuk... ze maken alleen van die lelijke krassen op je differentieel..
Freelander TD4 (verkocht)
Discovery TD5 (2004) (verkocht)
Defender 130 2.2 TD4 HCPU (2015)
Lage sportwagens zijn best leuk... ze maken alleen van die lelijke krassen op je differentieel..
Freelander TD4 (verkocht)
Discovery TD5 (2004) (verkocht)
Defender 130 2.2 TD4 HCPU (2015)
- Bram Willems
Alle contactjes bijna schoon gemaakt cq nieuw besteld, ware het feit dat ik nu met mijn poot in het gips zit door een kukel van de trap na het afgaan van het alarm midden in de nacht vorige week...m.a.w. "niet zo leuk" zeg maar. Wordt vervolgd als ik weer fatsoenlijk ter been ben

Herinner je gisteren,
droom van morgen,
Leef vandaag!
droom van morgen,
Leef vandaag!