ik zal me eerst even voorstellen, ik ben iense roos rij een 110 uit 85 met een 200 tdi.
nu mijn vraag ;
als ik mijn stuur draai dan kan ik sinds kort deze een een stukje draaien voor dat de wielen meegaan.
nu heb ik alle kogels al gecontroleerd deze lijken allemaal goed.
wat mij wel opviel is dat als er aan het stuur gedraaid word er spelling zit op de arm van het stuur huis naar de stuur stang.
de af van het stuur huis draait een klein stukje voordat hij de arm mee neemt.
heeft iemand hier ervaring mee?
kan dit mijn "vrije slag" in het stuur verklaren?
oneten 85 200tdi Speling op de besturing
- iense roos
- Erik Peters
Re: oneten 85 200tdi Speling op de besturing
iense roos schreef:wat mij wel opviel is dat als er aan het stuur gedraaid word er spelling zit op de arm van het stuur huis naar de stuur stang.
de af van het stuur huis draait een klein stukje voordat hij de arm mee neemt.
Dat hoort in ieder geval niet zo te zijn, de stuurarm zit conisch met spiebanen aan de (stuur)as en normaal gesproken zit dit muurvast en is het zeer moeilijk om de stuurarm van de as af te trekken nadat je de moer hebt losgedraaid.
En ja, dat kan de speling in het stuur veroorzaken.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
- iense roos
Bedank voor je reactie,
dus als de spie conisch is zou ik ook de moer kunnen aantrekken en kijken of het dan beter is.
gaan we dat morgen even proberen.
dus als de spie conisch is zou ik ook de moer kunnen aantrekken en kijken of het dan beter is.
gaan we dat morgen even proberen.
- Erik Peters
Moer aantrekken met 170-180 Nm.
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht