Defender 2.2 TDcI dagrij verlichting

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs

Re: Defender 2.2 TDcI dagrij verlichting

Berichtdoor Landmarcs » 08 Apr 2016, 21:27

VeeTee schreef:
Landmarcs schreef: ... dan moeten ze uit bij grootlicht.

Je bedoelt denk ik dimlicht - althans, zo zou het moeten volgens de regeltjes.

Ik zie overigens de winst niet van het uit-schakelen van de achterlichten, zeker als dat ook LED is, er is eerder winst te behalen wanneer je bij daglicht wel achterlichten hebt, in die momenten dat overdag, door een groot licht–donker contrast, verlichting helpt helpen ook de LED-achterlichten de situatie te verduidelijken (gewone gloeilampjes zie je overdag niet of nauwelijks).

Daar heb je een punt. Laat ik maar weer gewoon dimlicht aanknippen als ik ga rijden, doe ik sowieso altijd altijd al. Hoef ik ook niks extra’s te knutselen. ;)
... bij grootlicht de DLR's uitschakelt.

Ook hier: dimlicht.

In mijn vocabulaire heb je gedimd grootlicht en ongedimd grootlicht, anderen hebben het wel over gedimd licht en groot licht.

====
Erik Peters schreef:
Landmarcs schreef: en/of een handmatig aan-uit

Dan kun je vergeten om de dagrijverlichting aan te zetten dus ik vermoed dat dit niet is toegestaan.

Ja dat is niet toegestaan bij auto's waar DLR verplicht is, maar ... is het niet verplicht dan is denkelijk ook de verplichte schakeling niet verplicht.
(Indien wel dan zou ik een minder herkenbaar uit-schakel-schakelaartje willen om de eerder genoemde redenen.)
Ik heb nog geen DLR, 't is voor mij voorlopig alleen een gedachte-experiment, vooralsnog ben ik al aardig tevreden met de LED-lichtjes in plaats van de stads- en achterlicht-gloeilampjes.

Groeten MarcS

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 08 Apr 2016, 21:43

Landmarcs schreef:In mijn vocabulaire heb je gedimd grootlicht en ongedimd grootlicht, anderen hebben het wel over gedimd licht en groot licht.

Ik hanteer de terminologie zoals gebezigd door de overheid (de anderen dus ;) ), is vaak handig om misverstanden te voorkomen...
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 08 Apr 2016, 22:01

VeeTee schreef:
Landmarcs schreef:In mijn vocabulaire heb je gedimd grootlicht en ongedimd grootlicht, anderen hebben het wel over gedimd licht en groot licht.

Ik hanteer de terminologie zoals gebezigd door de overheid (de anderen dus ;) ), is vaak handig om misverstanden te voorkomen...

Ik zie het, mijn vocabulaire sluit niet (meer) aan bij de regelgeving.   Ze zouden de regelgeving moeten aanpassen :twisted: maar ik begin er maar beter geen referendum over

Groeten MarcS

Bowmore_and_more

Berichtdoor Bowmore_and_more » 14 Apr 2016, 21:15

Het issue was makkelijk opgelost. Bij monteren bleek dat de DRL vanzelf uitgaat zodra dimlicht wordt aangezet. Ik heb nu de DRL op stadslicht gezet (dan branden ook de kaarsjes aan de achterkant) en de lampjes uit de bolletjes aan de voorkant gehaald. Helemaal blij en fantastisch licht.
Dank voor de reacties!
André Nagel

Lage sportwagens zijn best leuk... ze maken alleen van die lelijke krassen op je differentieel..

Freelander TD4 (verkocht)
Discovery TD5 (2004) (verkocht)

Defender 130 2.2 TD4 HCPU (2015)

Terug naar “Techniek”