Tijdens terugreis vanuit Spanje met de caravan door bergachtig gebied na ca.800 km. ging het schakelen van vijf naar 4 steeds moeilijker.
Voor een tankstop kon ik ook de lagere versnellingen met moeite geschakeld krijgen.
Volgende dag ging het wat beter en na ca.100 km ging gelijk het waarschuwingsdriehoekje en onder de temperatuurmeter, ook het signaal branden met een piep. Gestopt, motor uit, opnieuw gestart en alles was uit.
Schakelen ging beter, doch het lijkt erop dat er toch iets is gebeurt.
Tijdens het rijden ging ook de trekkracht achter uit.
Ra ra wat is er gebeurd?
En is er een pdf van het schakel-overbreng mechanisme?
Wie kan hier wat op zeggen?
Groet Rob
FL 2 versnellingspook, schakeld moeilijk
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: FL 2 versnellingspook, schakeld moeilijk
Slecht schakelen kan ook veroorzaakt worden door een niet geheel vrij komende koppeling
gone
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: FL 2 versnellingspook, schakeld moeilijk
... the only waarschuwingsdriehoekje is the DSC lampje and that would not make the gear changes difficult. So was it a drie hoekje with a circle round it or something else.
In the handbook at the beginning in the Quick Start Section there is a list of all the warschuwings lampjes.
Normally poor gear changes on F2 are associated with poor adjustment of the gear change cables on the selector mechanism.
Rob
In the handbook at the beginning in the Quick Start Section there is a list of all the warschuwings lampjes.
Normally poor gear changes on F2 are associated with poor adjustment of the gear change cables on the selector mechanism.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Re: FL 2 versnellingspook, schakeld moeilijk
Het lampje bij de toerenteller was: het driehoekje voor DSC.
Het lampje bij de temp. meter was: het rondje voor remsysteem.
Deze gingen gelijktijdig branden.
Ook gaat het rode waarschuwingslampje branden voor remmen bij een fout in het EBD systeem,
volgens het instructie boekje blz. 134
Evenzo bij een fout in het EBA systeem.
Hopende met deze aanwijzing iets meer te kunnen zeggen.
Verder zal ik een uitlezing van het systeem uitvoeren.
Groet Rob
Het lampje bij de temp. meter was: het rondje voor remsysteem.
Deze gingen gelijktijdig branden.
Ook gaat het rode waarschuwingslampje branden voor remmen bij een fout in het EBD systeem,
volgens het instructie boekje blz. 134
Evenzo bij een fout in het EBA systeem.
Hopende met deze aanwijzing iets meer te kunnen zeggen.
Verder zal ik een uitlezing van het systeem uitvoeren.
Groet Rob
Re: FL 2 versnellingspook, schakeld moeilijk
Nog een vraag: is er PDF file voor het versnellingspook-verbinding (met kabels) en
heel iets anders handleiding voor vervangen distributieriem en alles wat dan gelijk vervangen moet worden na 10 jaar?
van Freelander 2 2.2 td4 2007.
Groet Rob
heel iets anders handleiding voor vervangen distributieriem en alles wat dan gelijk vervangen moet worden na 10 jaar?
van Freelander 2 2.2 td4 2007.
Groet Rob
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten