start probleem td5 defender 2001
-
hoogendoorn
start probleem td5 defender 2001
hoi hoi ,mijn td5 geeft start problemen ,soms start hij niet alle lampjes gaan aan ik hoor ook wel een relais klikken maar de start motor draait niet.soms start hij dan weer wel ook als ik het alarm kastje bij de auto weg houdt. soms gaat het moter lampje branden met de flits er door soms ook weer niet,vaak start hij dan weer wel zonder dat ik dat motorlampje zie branden ,het begon eerst dat als ik het contact aan draaide het even een een tel duurde en dat er dan beweging in de motor kwam en hij daarna goed starte.?????
-
Roger B.
Re: start probleem td5 defender 2001
relatief harde klik in motorruimte die je hoort? dan is het relais op de startmotor ingebrand en moeten er nieuwe contacten in.
zachte klik in interieur, dan misschien de stekker op het startmotorrelais gammel
zachte klik in interieur, dan misschien de stekker op het startmotorrelais gammel
gone
Roger B. schreef:relatief harde klik in motorruimte die je hoort? dan is het relais op de startmotor ingebrand en moeten er nieuwe contacten in.
Dat zou niet verklaren waarom het motormanagementlampje (soms) gaat branden. Ik gok op een slechte contact bij of een defect aan de krukaspositiesensor...
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
-
Landmarcs
En misschien moet er gewoon een nieuw batterijtje in de Key-fob (of alleen de contactjes schoon gemaakt).
Het is deels niet echt verklaarbaar, maar een slechter Key-fob signaal (en ook het lang niet gebruiken van de Key-fob) doet soms rare dingen en geeft dan onverklaarbare dingen qua oplichten van dashbordlichtjes en het al dan niet willen starten.
En ... dit is een eenvoudige test, Key-fob batterijtjes kosten heel weinig bij bijv. Action en dergelijke winkels.
Groeten MarcS
Het is deels niet echt verklaarbaar, maar een slechter Key-fob signaal (en ook het lang niet gebruiken van de Key-fob) doet soms rare dingen en geeft dan onverklaarbare dingen qua oplichten van dashbordlichtjes en het al dan niet willen starten.
En ... dit is een eenvoudige test, Key-fob batterijtjes kosten heel weinig bij bijv. Action en dergelijke winkels.
Groeten MarcS
De krukaspositiesensor geeft meestal rare klachten ná het starten. Kwestie van alles nalopen, slechte accu geeft ook deze symptomen al slaat de wagen dan meestal ook minder snel aan.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
'Motorlampje met flits' is het motor immobilisatie waarschuwingslampje.
-
Landmarcs
Seagull schreef:'Motorlampje met flits' is het motor immobilisatie waarschuwingslampje.
En daarom is het waarschijnlijk de meest verstandig om als stap één, twee en drie:
1º het Key-Fob batterijtje te controleren (en/of de contactjes schoon te maken),
2º de Key-Fob te synchroniseren (een paar maal op en van alarm achtereen) en,
3º de accu-toestand te bekijken (en eventueel de accu even iets langer doorladen aan de druppellader).
Wellicht start de auto weer als vanouds na deze stappen (bij mij hielpen alleen stap één en twee al eens), toen ook allerlei "enge" lampjes.
O ja, is de conclusie van stap drie dat de accu naar de accu-hemel onderweg is dat kan Intensive-Care met herhaald langer doorladen hem misschien terughalen, zo niet dan is het dus tijd voor een (nieuwe) accu transplantatie.
Groeten MarcS
Td5 moet altijd even 1 seconde wachten als je de sleutel in een keer omdraait. Moet wakker worden

-
hoogendoorn
hoi daar ben ik weer ,alles eens na gekeken het batterij klemmetje van de key-fob was los gekomen op twee puntjes dit verklaart denk ik waarom het alarm niet meer werkte,de solenoid behuizing open gemaakt en inderdaad waren
de contactpunten wat ingebrand maar vooral erg groen van de koper oxide de koperen ring was echt erg groen ,alles schoon geschuurd en in elkaar gezet
en de defender start weer als van ouds .Waarschijnlijk toch iets teveel water gehapt denk dan maar ,dus eens zien hoe dat is te voorkomen.
allen bedankt voor de goede raad
Gr Dirk
de contactpunten wat ingebrand maar vooral erg groen van de koper oxide de koperen ring was echt erg groen ,alles schoon geschuurd en in elkaar gezet
en de defender start weer als van ouds .Waarschijnlijk toch iets teveel water gehapt denk dan maar ,dus eens zien hoe dat is te voorkomen.
allen bedankt voor de goede raad
Gr Dirk