Mijn luchtbalgen zijn aan vervanging toe; elke ochtend staat de disco weer treurig op zijn hielen.
Na wat speurwerk op internet kom ik verschillende aanbieders tegen
Landrover origineel komt al snel boven de 300 euro per stuk; dunlop rond de 180 euro en volgens mij verkoopt Jansen RR parts ze ook rond die prijs.
Bij Aerosus staan ze in de aanbieding voor 178 euro PER SET.
Verschil is zo groot dat ik er maar een vraag voor het forum voor heb gemaakt.
Iemand ervaring met aerosus luchtbalgen ?
Disco 2 kwaliteit luchtbalgen
-
Waterrover
- Beheerder
Re: Disco 2 kwaliteit luchtbalgen
sjofel99 schreef:Mijn luchtbalgen zijn aan vervanging toe; elke ochtend staat de disco weer treurig op zijn hielen.
Na wat speurwerk op internet kom ik verschillende aanbieders tegen
Landrover origineel komt al snel boven de 300 euro per stuk; dunlop rond de 180 euro en volgens mij verkoopt Jansen RR parts ze ook rond die prijs.
Bij Aerosus staan ze in de aanbieding voor 178 euro PER SET.
Verschil is zo groot dat ik er maar een vraag voor het forum voor heb gemaakt.
Iemand ervaring met aerosus luchtbalgen ?
Met de door jou genoemde luchtbalgen heb ik geen ervaring, alleen met de originele. Wellicht te vermelden waard, ik heb in 12 jaar tijd, nog maar één keer de luchtbalgen verwisseld. Tot nu nog prima. Ik zou de originele eronder zetten, goed en lange levensduur.
Groet, Chris
-
Roger B.
ik heb bij aankoop de waarschijnlijk originele en lekke 10 jaar oude balgen vervangen door balgen van Dunlop pneuride uit een doosje met blauwe stikker, ik heb de auto daarna ruim 3 jaar en 100.000km gereden zonder enige vorm van problemen met de luchtvering... die kosten pakweg 100 euro meen ik.
gone
Hoi Sjofel,
Via Vis Scheveningen OEM eronder laten zetten die jaren meegingen. Merk weet ik niet meer. Veel goedkoper dan origineel.
Op vakantie UK ooit goedkope shit eronder moeten zetten, waren na 1,5 jaar en 50.000 km al kaduuk.
Bel Vis maar eens.
Via Vis Scheveningen OEM eronder laten zetten die jaren meegingen. Merk weet ik niet meer. Veel goedkoper dan origineel.
Op vakantie UK ooit goedkope shit eronder moeten zetten, waren na 1,5 jaar en 50.000 km al kaduuk.
Bel Vis maar eens.
Groet, Willem
Tata-D2
Tata-D2
- Bowmore_and_more
Ik heb voor mijn disco de balgen van Paddock spares gebruikt. (Dunlop). De levensduur is inderdaad minder dan origineel, maar er zit ook een andere aansluiting op (terug naar origineel wordt lastig..). Let er wel op dat je een set geleverd krijgt! Ik heb ze ooit besteld in de veronderstelling dat het een set was en bleek dat ze per stuk gingen....
Om het probleem met luchtvering helemaal op te lossen is de kortste klap er gewoon stalen veren op de zetten.
Succes!
Om het probleem met luchtvering helemaal op te lossen is de kortste klap er gewoon stalen veren op de zetten.
Succes!
André Nagel
Lage sportwagens zijn best leuk... ze maken alleen van die lelijke krassen op je differentieel..
Freelander TD4 (verkocht)
Discovery TD5 (2004) (verkocht)
Defender 130 2.2 TD4 HCPU (2015)
Lage sportwagens zijn best leuk... ze maken alleen van die lelijke krassen op je differentieel..
-
Waterrover
- Beheerder
Bowmore_and_more schreef:Ik heb voor mijn disco de balgen van Paddock spares gebruikt. (Dunlop). De levensduur is inderdaad minder dan origineel, maar er zit ook een andere aansluiting op (terug naar origineel wordt lastig..). Let er wel op dat je een set geleverd krijgt! Ik heb ze ooit besteld in de veronderstelling dat het een set was en bleek dat ze per stuk gingen....
Succes!
Luchtvering geeft helemaal geen problemen, zolang je maar het vereiste onderhoud pleegt. Eens in de 7 á 8 jaar nieuwe balgen, en eens per jaar even het compressorfilter controleren/vernieuwen. Luchtvering hoort gewoon bij de auto, en geeft ook veel voordelen, zeker qua belading en rijgedrag. Wat dacht je van de terreinstand, en het aankoppelen van een zware caravan. Wat ik dan weer vreemd vindt, het mag allemaal niets kosten
Chris
- Bowmore_and_more
Mee eens Chris. In mijn geval had ik net nieuwe balgen én een nieuwe compressor en toch weer een doorgezakte auto. Noem het gemakzucht, maar ik heb toen maar gekozen om de luchtveren weg te doen. Inmiddels is het het "probleem" van de nieuwe eigenaar 
André Nagel
Waardeloze rommel die luchtveren......Onze is nu 13 jaar en dik 3 ton oud en staat op de originele veren, schokdempers én balgen.
Goed inmiddels rijdt hij als een krant omdat de schocks echt wel op zijn maar verder geen klachten.

Goed inmiddels rijdt hij als een krant omdat de schocks echt wel op zijn maar verder geen klachten.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968