Defender td5 110 2001 Tikkend geluid bij optrekken en remmen op motor

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs

Re: Defender td5 110 2001 Tikkend geluid bij optrekken en remmen op motor

Berichtdoor Landmarcs » 16 Apr 2016, 13:01

Erik Peters schreef:Toch vind ik het een fijn ding, ondanks de matige kwaliteit en ik was blij verrast dat er zo'n (nog goed functionerende) overdrive in de Td5 zat toen ik hem kocht (ik had dan wel een bod gedaan op die auto, maar hem alleen nog maar op foto's gezien).

Die overdrive stond netjes in de advertentie vermeld, en ik wist dat ie (nog) goed functioneerde.

D'r zit een beetje krap olie in de GKN-overdrive, en die olie wordt nogal heet .... een olie-koeler zou die twee punten verbeteren: de temperatuur en de hoeveelheid olie (en indien handig vormgegeven nog als derde winstpunt: een handiger aftap en vul-mogelijkheid).

Groeten MarcS

Erik Peters

Re: Defender td5 110 2001 Tikkend geluid bij optrekken en remmen op motor

Berichtdoor Erik Peters » 16 Apr 2016, 13:23

Landmarcs schreef:D'r zit een beetje krap olie in de GKN-overdrive, en die olie wordt nogal heet .... een olie-koeler zou die twee punten verbeteren: de temperatuur en de hoeveelheid olie (en indien handig vormgegeven nog als derde winstpunt: een handiger aftap en vul-mogelijkheid).

Ja, een halve liter ATF Dexron II is niet veel en na 55.000 km (de voorgeschreven verversingstermijn) komt die olie er bruin uit. Ik denk daarom dat ik de olie in deze overdrive vaker ga verversen. Bijvoorbeeld om de 20.000 km net als de motorolie.
Ik heb in de overdrive van de 300 Tdi zelfs speciale ATF Dexron III gehad die beter bestand zou zijn tegen hoge temperaturen en die olie werd ook bruin.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Terug naar “Techniek”